Michał Danielewski odchodzi z „Gazety Wyborczej”. „Poczułem, że doszedłem do ściany”
Michał Danielewski, zastępca szefa działu krajowego „Gazety Wyborczej” (Agora) żegna się z firmą. - Potrzebuję nowego impulsu do rozwoju - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
Danielewski zaczynał pracę w Agorze jako dziennikarz polityczny w wydawanym do 2006 roku dzienniku „Nowy Dzień”. Trafił tam z „Super Expressu”. Po likwidacji „Nowego Dnia”, Agora umieściła byłych dziennikarzy i redaktorów pisma w swoich lokalnych oddziałach. Michał Danielewski trafił w ten sposób do poznańskiej redakcji „Gazety Wyborczej”, gdzie pracował do 2013 roku.
Jesienią 2013 roku trafił do tworzonego przez Grzegorza Piechotę nowego zespołu portalu Wyborcza.pl, gdzie został wydawcą głównej strony i felietonistą „Dużego Formatu”, a następnie (2016 rok) - zastępca szefa działu krajowego w papierowym wydaniu gazety. - Czuję się ciut dziwnie, bo to kim jestem w sensie zawodowym, co potrafię i jak postrzegam dziennikarstwo zawdzięczam "Wyborczej", a osobliwie pracy z wybitnymi autorami i redaktorami, którzy zawsze tu pracowali i wciąż pracują. Nie ma też co ukrywać, że ostatnio poczułem, że doszedłem do ściany, więc wkrótce spróbuje ją przeskoczyć w innym miejscu - napisał na swoim facebookowym profilu.
W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Michał Danielewski podkreśla, że o jego odejściu zdecydowało to, że potrzebuje nowego impulsu do rozwoju. - Dlatego po kilkunastu latach, które spędziłem w "Wyborczej", chcę spróbować swoich sił w nowym miejscu - przekonuje.
Z naszych informacji wynika, że od października br. dziennikarz zasili zespół OKO.press, gdzie nadal będzie zajmował się tematami politycznymi.
To kolejne rozstanie z "GW" w ostatnich dniach. Tydzień temu na złożenie rezygnacji zdecydowała się dziennikarka działu krajowego Justyna Suchecka, miesiąc wcześnie to samo zrobił Zbigniew Pendel.
Według danych ZKDP w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 85 974 egz., o 11 proc. mniej niż rok wcześniej.
Natomiast portal Wyborcza.pl w maju br. zanotował 8,08 mln realnych użytkowników i 74,17 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Michał Danielewski odchodzi z „Gazety Wyborczej”. „Poczułem, że doszedłem do ściany”
Czas na jakąś nagrodę dla zarządu.