Wpływy Mindshare Polska 5,9 proc. w górę. 1,6 mln zł zysku i 18 pracowników więcej
Dom mediowy Mindshare Polska (należący do koncernu WPP) w ub.r. zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 5,9 proc. do 526,54 mln zł oraz zysku netto z 250,5 tys. zł do 1,63 mln zł.

Przychody Mindshare Polska z usług mediowych poszły w górę z 494,61 mln zł w 2018 roku do 517,95 mln zł w ub.r., a z prowizji - z 17,61 do 21,79 mln zł. Natomiast ujemne wpływy pozostałe zmalały z 14,98 do 13,2 mln zł.
W sprawozdaniu złożonym w KRS firma stwierdziła, że w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów „dzięki pozyskaniu w roku 2018 klienta Mondelez i rozszerzaniu współpracy z dotychczasowymi klientami w oparciu o nowe innowacyjne produkty”.
Podkreśliła, że w ub.r. uruchomiła dział Shop+ oferujący rozwiązania z zakresu e-commerce oraz wdrożyła kilka projektów startupowych w ramach oferty [m]spark. Ponadto rozwijała swoje usługi.
- Należy do nich live commerce influencer umożliwiający sprzedaż w czasie rzeczywistym w trakcie oglądania materiału video stworzonego przez vlogerów oraz data driven creatives pozwalający na dostosowanie kreacji do sposobu konsumpcji materiałów video na platformach największych graczy internetowych tj. Google i Facebook. Ponadto efektywność zakupu programatycznego została znacznie polepszona dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Mindshare kontynuował również strategiczne partnerstwa z Google i Facebook, w ramach którego nie tylko rozwijał kompetencje digitalowe pracowników, ale także zyskał preferencyjny dostęp do nowości rynkowych. W ramach rozwijania oferty e-commerce do kluczowych partnerów w 2019 roku dołączyło Allegro - wyliczono w sprawozdaniu.
Przychody krajowe Mindshare Polska wzrosły rok do roku z 459,07 do 499,65 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 38,18 do 26,88 mln zł. Przychody domu mediowego od innych firm z koncernu WPP wyniosły w ub.r. 55,1 mln zł, z czego 4,37 mln zł od GroupM, a 452 tys. zł od niemieckiego Mindshare.
Koszty 5 proc. w górę, 18 pracowników więcej
Wydatki operacyjne Mindshare Polska w ub.r. wyniosły 522,88 mln zł, po wzroście o 5,4 proc. z 496,24 mln zł w 2018 roku. Koszty usług obcych (czyli głównie zakupu powierzchni reklamowych w mediach) poszły w górę z 479,52 do 502,71 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 11,81 do 14,5 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 2,59 do 3,29 mln zł. W ub.r. w firmie było średnio 116 pracowników etatowych, 18 więcej niż w 2018 roku.
Koszty amortyzacji zmalały z 484,2 do 479,3 tys. zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 1,3 do 1,29 mln zł, natomiast wydatki na zużycie materiałów i energii zwiększyły się z 372,9 do 444,3 tys. zł, a na podatki i opłaty - ze 157,2 do 173,1 tys. zł.
Mocno poprawiły się wyniki rentowności firmy: zysk sprzedażowy poszedł w górę z 1 do 3,65 mln zł, zysk operacyjny - z 1,54 do 3,49 mln zł, zysk brutto - z 299,9 tys. zł do 2,52 mln zł, a zysk netto - z 250,5 tys. zł do 1,63 mln zł.
Zeszłoroczny zysk netto domu mediowego w całości ma zostać przeznaczony na dywidendę.
Mindshare liczy na utrzymanie zeszłorocznych wpływów
W sprawozdaniu Mindshare Polska zaznaczono, że wskutek epidemii koronawirusa w kwietniu br. wydatki reklamowe były o 25 proc. niższe niż rok wcześniej. - Na początku czerwca po odmrożeniu gospodarki poprawiły się nastroje konsumentów i reklamodawców, co przełożyło się na zwiększenie zamówień reklamowych na kolejne kwartały. Pomimo tego Spółka spodziewa się spadku rynku reklamowego - zaznaczono.
Zarząd firmy liczy, że uda się jej jednak utrzymać poziom zeszłorocznych przychodów. - Przyszłoroczny budżet zakłada: utrzymanie przychodów netto w ślad za współpracą rozpoczętą w 2019 roku z klientami Zalando, Red Bull, Spinmaster oraz poszerzeniem współpracy z innymi klientami o nowe produkty dostosowane do bieżącej sytuacji rynkowej, poprawę zysku brutto spółki dzięki programowi redukcji kosztów - wyliczono.
- Pomimo planu oszczędnościowego spółka przewiduje nadal inwestycje w proces automatyzacji, nowe systemy informatyczne oraz ofertę D&A oraz e-commerce - zaznaczono.

Czytaj także: wygraj nagrody po 10 tys. dolarów

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Wpływy Mindshare Polska 5,9 proc. w górę. 1,6 mln zł zysku i 18 pracowników więcej