Ministerstwo Finansów wydało kilkanaście milionów złotych na kampanie społeczne. 12 mln zł dla Polsatu
Resort finansów od początku tego roku przeznaczył na kampanie informacyjne i promocyjne w telewizji ponad 13 mln zł. Głównie resort płaci za promocję w Polsacie i TVP.

Informacji na temat wydatków promocyjnych w mediach Ministerstwa Finansów udzieliła w odpowiedzi na interpelację posłanki Hanny Gill-Piątek (niezrzeszona) minister Magdalena Rzeczkowska.
Od stycznia 2022 roku do maja 2023 roku na działania informacyjne i promocyjne 13,6 mln w telewizji. Najwięcej w Telewizji Polsat (9,44 mln zł),w TVP 3,2 mln zł, a w Telewizji Republika 423,3 tys. zł . Na promocję w Polskim Radiu wydano 456, 14 tys. zł. W tym okresie resort zapłacił także za promocję kilku agencjom - i tak Euvic Media otrzymało 251 tys. zł, Fabryka Marketingu 523, 2 tys. zł, Mastermind Media 545, 2 tys. zł, Good Taste Agency 19,8 tys.zł.
W latach 2020-2021 na kampanie promocyjno-informacyjne znów najwięcej wydano w Polsacie (2 881 000 zł), niewiele mniej w TVP (2 328 863,40 zł). Z kolei 50 tys. zł wydano na reklamy resortu w TVN. Fundacja Lux Veritatis ojca Tadeusza Rydzyka otrzymała od resortu finansów 299 tys. zł, a Telewizja Republika 150 tys. zł.
Ministerstwo Finansów wydawało także miliony na reklamę w radiu - w RMF 2,76 mln zł, w stacjach grupy Eurozet 1,3 mln zł, Polskim Radiu 947,4 tys. zł.
Wydatki na działania informacyjno-promocyjne Ministerstwa Finansów w internecie wyglądają natomiast następująco: do agencji Euvic Media trafiło 122, 99 tys. zł, do Accesspro 2/2 19, 8 tys. zł, do Fabryki Marketingu 113, 78 tys. zł; Five Media otrzymała 403 tys. zł, a Good Taste Agency 124,4 tys. zł.
Najbliższe kampanie reklamowe zamówione przez ministerstwo będą dotyczyły uszczelniania systemu podatkowego, Krajowego Systemu e-Faktur oraz funkcjonalności e-Urzędu Skarbowego. Resort zabezpieczył na ten cel 900 tys. zł.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Finansów wydało kilkanaście milionów złotych na kampanie społeczne. 12 mln zł dla Polsatu