Mocny apel sekretarza generalnego ONZ do świata mediów i reklamy. "Zaprzestańcie"
António Guterres, sekretarz generalny ONZ zażądał od agencji reklamowych i public relations zakończenia współpracy z koncernami paliwowymi. Od mediów i firm technologicznych chce z kolei zaprzestania emisji reklam sektora paliw kopalnych. Motywacją jego apelu są postępujące zmiany klimatyczne.
 
                                W ocenie António Guterresa, światowy przemysł paliw kopalnych powinien zostać objęty zakazem reklamy, aby pomóc uratować świat przed zmianami klimatycznymi.
Sekretarz generalny ONZ nazwał korporacje węglowe, naftowe i gazowe „ojcami chrzestnymi chaosu klimatycznego”, którzy przez dziesięciolecia zniekształcali prawdę i oszukiwali opinię publiczną na temat przyczyn zmian klimatu i wpływu na ten proces człowieka i paliw kopalnych.
Podobnie jak reklama wyrobów tytoniowych została zakazana ze względu na zagrożenie dla zdrowia, to samo powinno teraz dotyczyć paliw kopalnych – uważa sekretarz generalny ONZ.
Zobacz: „The Guardian” rezygnuje z zamieszczania reklam firm paliwowych. Chce walczyć ze zmianami klimatu
„Musimy bezpośrednio skonfrontować się z tymi w przemyśle paliw kopalnych, którzy przez dziesięciolecia wykazywali się nieustępliwą gorliwością w utrudnianiu postępu” – powiedział w ubiegłym tygodniu António Guterres.
Dodał, że przemysł naftowy, gazowy i węglowy latami „bezwstydnie” uprawia greenwashing, używając do tego lobbingu, nacisków prawnych i masowych kampanii reklamowych.
„Wzywam każdy kraj do zakazania reklam firm zajmujących się paliwami kopalnymi. Wzywam też media informacyjne i firmy technologiczne do zaprzestania reklamowania paliw kopalnych” - powiedział w Nowym Jorku Guterres.
Marketerzy w odwrocie od Big Oil?
Co ciekawe, apel polityka może popaść, przynajmniej w branży reklamy, na podatny grunt – kilka tygodni temu bowiem grupa Clear Creatives, zrzeszająca tysiąc agencji reklamowych, podpisała wspólną deklarację odrzucenia potencjalnych propozycji pracy dla największych firm z branży paliw kopalnych, tzw. Big Oil.
„The Guardian” już po apelu sekretarza generalnego ONZ zwrócił się z prośbą o odniesienie się do apelu Guterresa do 11 firm medialnych i technologicznych, które emitują u siebie reklamy paliw kopalnych. Większość z nich nie odpowiedziała na pytania, a tylko dwie zdecydowały się na komentarz. Guardian odnotowuje, że tylko w USA najwięksi wydawcy - „Washington Post”, Reuters, Politico czy Axios, a także stacje telewizyjne, jak MSNBC i CNN, nadal pokazują reklamy firm paliwowych.
 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                                                                                                 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”     Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?     Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?     Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu      Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
                Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku     
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Mocny apel sekretarza generalnego ONZ do świata mediów i reklamy. "Zaprzestańcie"