Grupa CCC ma już ponad 100 tys. subskrybentów. Ze sklepami rusza na południe
Uruchomiony przez grupę CCC w kwietniu klub lojalnościowy Modivo.club ma już 110 tys. płacących użytkowników. Firma chce w 2025 roku otworzyć 270 sklepów, a z szyldami CCC i HalfPrice wejść mocniej do Hiszpanii i Włoch.

Modivo.club to wspólny klub lojalnościowy należących do grupy CCC sieci handlowych CCC, HalfPrice, eobuwie, Modivo, DeeZee i przejętych niedawno sieci SklepBiegacza, WarsawSneakerStore i SKstore.
Jak już informowaliśmy, Modivo.club składa się z dwóch głównych wariantów: darmowego i płatnego (Gold). Użytkownicy obu opcji mogą korzystać jako pierwsi z promocji i wyprzedaży, rabatów od partnerów i dodatkowych zniżek pod hasłem Modivo Deals, a także oddawać w ciągu 30 dni produkty kupione w sklepach stacjonarnych firmy (przy czym zwrot pieniędzy następuje jako voucher do wydania w grupie CCC).
Modivo.club: subskrypcja za 59,99 zł rocznie
Wariant Gold obejmuje również zwrot 10 proc. wydatków w grupie CCC. Kosztuje 59,99 zł rocznie, a każdy subskrybent może dokupić po 19,99 zł rocznie trzech kart Gold dla swoich znajomych czy rodziny.
CZYTAJ TEŻ: Wiceprezes CCC przechodzi do spółki zależnej. Zajmie się e-commerce
Na poniedziałkowej konferencji grupy CCC podano, że opcję Modivo.club Gold wykupiło jak dotąd 110 tys. użytkowników, co dało firmie 6,6 mln zł przychodów. 55 proc. subskrybentów zdecydowało się na to przy okazji zakupów w CCC, 30 proc. – w HalfPrice, 10 proc. – w eobuwie, zaś 5 proc. w pozostałych sieciach handlowych firmy.
Dariusz Miłek, szef i główny akcjonariusz CCC, zwrócił uwagę, że kampania reklamowa Modivo.club ruszyła dopiero tydzień temu.
W planach 370 nowych sklepów grupy CCC
Na koniec kwietnia 2024 roku grupa CCC na koniec kwietnia br. miała 1 052 sklepy stacjonarne, o 73 więcej niż przed rokiem. W ciągu 12 miesięcy liczba tych pod szyldem CCC zwiększyła się o 33 do 831, placówek HalfPrice – o 30 do 159, a w przypadku sklepów eobuwie nastąpił spadek o dwa do 50.
Ta ostatnia sieć rezygnuje z formatu sprzedażowego opartego na skanowaniu stóp przez klientów urządzeniem 3D esize.me. Stawia na bardziej tradycyjny model: z regałami i stojakami zajmującymi większość powierzchni handlowej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W nowym formacie działa jak na razie tylko kilka sklepów. Firma podkreśla, że notują one o 121 proc. wyższą liczbę klientów, 121 proc. większe przychody na metr kwadratowy powierzchni oraz o 55 proc. większe wpływy netto (z uwzględnieniem zwrotów od klientów), chociaż są o 30 proc. mniejsze od poprzednich.
Dariusz Miłek przyznał, że przeobrażenie dotychczasowych sklepów eobuwie do nowego formatu zajmie więcej czasu, niż prognozowano. Przyczyną jest uzyskanie wielu zgód z obszaru budowlanego.
Grupa CCC większe tempo rozwoju swojej sieci sklepowej zakłada w drugiej połowie roku. Spodziewa się, że w całym roku przybędzie 370 jej placówek handlowych. Złoży się na to 165 sklepów sieci odzieżowej Worldbox (firma zainwestowała w nią jesienią ub.r.), 100 placówek CCC, 85 pod szyldem HalfPrice i 20 eobuwia.
Jeśli chodzi o tegoroczny wzrost łącznych powierzchni handlowych firmy, HalfPrice ma mieć 56 proc. udziału, Worldbox – 26 proc., CCC – 16 proc., zaś eobuwie – 2 proc.
– Metry kwadratowe nas szukają. Mamy dwa razy więcej ofert (od właścicieli obiektów i centrów handlowych – przyp.), niż podpisujemy – podkreślił Dariusz Miłek.
HalfPrice na podbój Hiszpanii i Włoch
W listopadzie ub.r. uruchomiono pierwszy sklep HalfPrice w Hiszpanii, a niedawno sieć zadebiutowała we Włoszech. W tym pierwszym kraju na koniec 2025 roku ma mieć 21 placówek, a w drugim – pięć.
Przychody grupy CCC w kwartale rozrachunkowym od lutego do kwietnia 2025 roku sięgnęły 2,35 mld zł, co wobec 2,26 mld rok wcześniej oznacza wzrost o 4 proc. W komunikacie firma zaznaczyła, że zwiększyła wpływy mimo wymagającej bazy porównawczej z ostatnich dwóch lat”.
Zysk firmy na poziomie skorygowanej EBITDA poszedł w górę o 12 proc. do 320 mln zł, a marża – z 12,6 do 13,6 proc. Natomiast zysk operacyjny zwiększył się o 42 proc. do 214 mln zł, a marża operacyjna – z 6,7 do 9,1 proc.
Wyniki i zapowiedzi firmy krytycznie ocenili inwestorzy giełdowi. W poniedziałek jej akcje staniały o 6,4 proc. Mimo tego spadku kurs na koniec sesji był 80,2 proc. wyżej niż 12 miesięcy temu.

Dołącz do dyskusji: Grupa CCC ma już ponad 100 tys. subskrybentów. Ze sklepami rusza na południe
Jak ładnie Pan skopiował ten komunikat prasowy. Nawet dodał Pan coś od siebie – katując nas oczywiście absurdalnie rozrośniętymi zdaniami wielokrotnie złożonymi. Wieloma, licznymi, głupimi i niezrozumiałymi.
No i ten szyk przestawny – cudowny – taki… pretensjonalny :D
Myślę, że musimy też zrobić takie „bezosobowe bingo” – ile razy w danym tekście użyje pan formy zakończonej na –ono. Tutaj tylko raz – uruchomiono pierwszy sklep – bo przecież nie wiemy, kto uruchomił – prawda? :D :D :D
Aha… i jak Pan już kopiuje, to może warto przeczytać przed publikacją – co to jest „HalPrice”?
Niechlujność, lenistwo, niedouczenie.
Do szkoły!