1,5 mln Polaków w aplikacji biletowej mPay. Rekordowy zysk właściciela
Liczba użytkowników aplikacji mPay, służącej m.in. do kupowania biletów do komunikacji publicznej, przekroczyła poziom 1,5 mln. Spółka mPay w ub.r. przy wzroście przychodów o jedną trzecią osiągnęła rekordowy zysk netto w swojej historii.

O przekroczeniu poziomu 1,5 mln użytkowników swojej aplikacji mPay poinformował w zeszłym tygodniu. Na koniec lutego br. tych użytkowników było 1,49 mln, a rok wcześniej 1,2 mln.
Natomiast na koniec 2021 roku z aplikacji korzystało 714,6 tys. osób, a na koniec 2020 roku - 456,6 tys.
W mPay 300 tys. aktywnych użytkowników
- Liczba 1,5 mln użytkowników to ogromny sukces dla mPay. Fakt ten jest też potwierdzeniem, że strategiczny zwrot w kierunku superaplikacji fintechowej był słusznym wyborem, ponieważ Polacy potrzebują narzędzia, które ułatwia codzienne funkcjonowanie. Dziś pracujemy nad tym, aby aplikacja mPay towarzyszyła naszym rodakom w różnych codziennych sytuacjach, żeby konsumenci korzystali swobodnie z kilku funkcji w ciągu dnia. Ta strategia jest odpowiedzią na ogromne zaufanie, jakim obdarzyli i cały czas obdarzają nas nasi użytkownicy - komentuje Andrzej Basiak, szef mPay.
Z kolei liczba aktywnych użytkowników, czyli logujących się do aplikacji chociaż raz w ciągu 30 dni, w grudniu ub.r. wynosiła 273,4 tys., a przed rokiem było ich 305,8 tys.

mPay służy przede wszystkim do zakupu biletów komunikacji miejskiej (w ponad 130 miejscowościach), a także biletów na przejazdy dalekobieżne, płatności za parkowanie (w ponad 70 miastach) i za przejazdy autostradami.
Ponadto aplikacja oferuje m.in. przelewy bankowe i między użytkownikami, zakup ubezpieczeń komunikacyjnych i turystycznych oraz zasilane kart prepaid, kont na platformach streamingowych i gamingowych czy kart podarunkowych.
Rekordowe wpływy i zysk mPay
Spółka mPay w ub.r. osiągnęła rekordowe wyniki finansowe w swojej historii. Jej przychody zwiększyły się o 33,2 proc. do 36,34 mln zł.
Przy wzroście kosztów operacyjnych o 32,1 proc. do 35,4 mln zł mocno w górę poszła rentowność: zysk EBITDA z 1,02 do 1,4 mln zł, zysk operacyjny z 415 do 704 tys. zł, a zysk netto ze 152 do 278 tys. zł.

Przy kursie 0,77 zł w czwartek przed południem kapitalizacja mPay wynosiła 52,3 mln zł. Prze minione 12 miesięcy akcje spółki staniały o 22 proc.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: 1,5 mln Polaków w aplikacji biletowej mPay. Rekordowy zysk właściciela