Wojciechowska, Wellman i Błaszczykowski najatrakcyjniejszymi reklamowo gwiazdami, Lewandowski dopiero 12. (TOP25)
Najcenniejszymi polskimi gwiazdami dla reklamodawców są Martyna Wojciechowska, Dorota Wellman i Kuba Błaszczykowski, natomiast Robert Lewandowski znalazł się poza pierwszą dziesiątką, wyprzedził go m.in. Marcin Gortat - wynika z badania MediaComu dla „Forbesa”.
W badaniu firmy MediaCom, którego wyniki zamieszczono w nowym numerze miesięcznika „Forbes” wzięto pod uwagę różne kryteria wizerunku gwiazd z trzech głównych obszarach: siła (popularność i sympatia), autorytet (czy gwiazda jest uważana za eksperta i czy może mieć wpływ na decyzje zakupowe konsumentów) oraz spójność z różnymi markami. Łączne wyniki określono jako indeks wpływu.
Wśród polskich gwiazd najwyższy wynik - 122 pkt - uzyskała Martyna Wojciechowska. Dziennikarka i podróżniczka, od stycznia br. dyrektor programowa Travel Channel, obecnie promuje ofertę roamingową i Stan Nielimitowany w Play, a wiosną br. została ambasadorką reklamową biżuterii W.Kruk.
121 pkt przyznano dziennikarce TVN Dorocie Wellman, która od jesieni 2015 roku do stycznia br. wspólnie z Karole Okrasą występowała w kampanii sklepów Lidl (honorarium w wysokości 300 tys. zł przekazała na cele charytatywne). W lipcu Wellman została redaktor kreatywną i twarzą reklamową nowego magazynu kobiecego „Well”.
119 pkt otrzymał piłkarz Kuba Błaszczykowski. Obecnie reklamuje Stan Nielimitowany w Play oraz jako zawodnik naszej reprezentacji występuje w spocie Lotosu, a wiosną br. był twarzą wspólnej promocji Pepsi i Lay’s związanej z Ligą Mistrzów. Wcześniej promował m.in. Oknoplast, McDonald’s oraz kilka marek sponsorujących reprezentację Polski i Borussię Dortmund.
Kampanie reklamowe z czołowymi polskimi sportowcami kosztują ponad 1 mln zł. Najcenniejsi dla reklamodawców są piłkarze
Na kolejnych miejscach znalazły się aktorka Barbara Kurdej-Szatan i dziennikarka Dorota Szelągowska (po 116 pkt). Kurdej-Szatan od 4,5 roku występuje w reklamach sieci Play, dzięki temu zdobyła popularność i trafiła do kilku seriali, filmów i programów telewizyjnych. Od dwóch lat promuje też sklepy obuwnicze Wojas, w ostatniej kampanii wystąpiła wspólnie z Sebastianem Karpielem-Bułecką. Dorota Szelągowska w ostatnim czasie reklamowała sklepy Komfort oraz Ceramikę Paradyż.
Dalej w zestawieniu są dziennikarka Grażyna Torbicka (115 pkt), prezenterki programów kulinarnych Anna Starmach i Ewa Wachowicz (po 114 pkt) oraz aktorka Kinga Preis i koszykarz Marcin Gortat (po 113 pkt). Grażyna Torbicka wiosną ub.r. została ambasadorką reklamową kosmetyków L’Oréal Paris, a Anna Starmach promowało ostatnio Cukier Królewski, Electrolux, Mission Wraps i Jacobs.
Tuż poza pierwszą dziesiątką, ze 112 pkt, znaleźli się dziennikarz Marcin Prokop, aktorka Małgorzata Kożuchowska, aktor Janusz Gajos i piłkarz Robert Lewandowski. Ten ostatni jest zdecydowanie najpopularniejszym polskim sportowcem w social media i najdroższą gwiazdą dla marketerów - eksperci szacują, że za roczną umowę reklamową z nim należy zapłacić minimum milion zł, podczas gdy w przypadku innych polskich celebrytów jest to dwa-trzy razy mniej.
Dlaczego Lewandowski został oceniony tak nisko? Z jednej strony jego wizerunek został już mocno wyeksploatowany reklamowo - w połowie ub.r., przed i w trakcie Euro 2016, piłkarz występował w ponad pięciu jednocześnie prowadzonych kampaniach. Jest też międzynarodowym ambasadorem marketingowym Gillette i Huawei. Ponadto w porównaniu z Kubą Błaszczykowskim uzyskał co prawda wyższy wynik rozpoznawalności (121 wobec 119), ale dużo niższe wyniki sympatii (119 wobec 129) i wiarygodności (119 wobec 130).
Na dalszych miejscach rankingu są Wojciech Cejrowski 111 (pkt), Agata Kulesza, Marcin Dorociński, Beata Tyszkiewicz, Maciej Stuhr i Katarzyna Bujakiewicz (po 110 pkt) oraz Adam Małysz i Szymon Hołownia (po 109 pkt) oraz Paulina Sykut-Jeżowska i Katarzyna Zielińska (po 108 pkt).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Wojciechowska, Wellman i Błaszczykowski najatrakcyjniejszymi reklamowo gwiazdami, Lewandowski dopiero 12. (TOP25)