„Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami reklamowymi wśród dzienników, najwięcej wydał Euro-Net
Najwyższą wśród dzienników dynamikę cennikowych przychodów z reklam w pierwszej połowie br. wobec ub.r. miały „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”. Z kolei największe spadki zanotowały „Metro” i „Polska”. Liderem wydatków w gazetach jest Euro-Net Warszawa, który inwestuje w nie coraz więcej.

Z danych cennikowych Kantar Media (bez rabatów) opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wydawcy gazet w pierwszej połowie br. zmniejszyli wpływy z reklam - w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku - o 1,5 proc., zarabiając 765,6 mln zł.
Liderem przychodów reklamowych pozostaje „Gazeta Wyborcza” (Agora), która zwiększyła cennikowo wpływy z reklam o 2,6 proc., do 207,8 mln zł.
Więcej na reklamach niż rok wcześniej zarobiły tabloidowe dzienniki „Fakt” i „Super Express”. Pierwszy – o 2,9 proc. (do 84,4 mln zł), a drugi – o 0,4 proc. (do 59,4 mln zł). Wzrosły też wydatki na reklamę w „Rzeczpospolitej” - o 0,9 proc., do 48,2 mln zł, dzięki czemu w zestawieniu tytuł ten wyprzedził „Metro”.
W największym stopniu, w omawianym okresie, wzrosły przychody z reklam gazet „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”. Pierwsza zwiększyła je o 28,8 proc., do 17,1 mln zł, a druga – o 17,9 proc., do 15,7 mln zł.
Reklamodawcy mniej niż przed rokiem przeznaczyli na reklamy w dziennikach: „Polska”, „Metro” oraz „Dziennik Gazeta Prawna”. „Polska” zarobiła 9,1 proc. mniej (106,2 mln zł), „Metro” - 17,3 proc. mniej (43,3 mln zł), a „Dziennik Gazeta Prawna” - 4,1 proc. mniej (29,9 mln zł).
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I – VI 2014 | I-VI 2015 | zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA | 202 626 590 zł | 207 836 380 zł | 2,6 |
POLSKA | 116 874 871 zł | 106 222 696 zł | -9,1 |
FAKT | 82 056 039 zł | 84 444 633 zł | 2,9 |
SUPER EXPRESS | 59 103 888 zł | 59 356 212 zł | 0,4 |
RZECZPOSPOLITA | 47 738 992 zł | 48 155 146 zł | 0,9 |
METRO | 52 388 068 zł | 43 348 803 zł | -17,3 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA | 31 240 587 zł | 29 948 502 zł | -4,1 |
NASZE MIASTO | 13 293 818 zł | 17 127 093 zł | 28,8 |
PULS BIZNESU | 13 293 818 zł | 15 679 846 zł | 17,9 |
GAZETA POMORSKA | B.D. | 13 170 249 zł | B.D. |
razem | 777 665 394 zł | 765 619 350 zł | -1,5 |
Zdecydowanie najwięcej w dzienniki inwestuje sieć Euro-Net Warszawa. W pierwszej połowie br. wydała w nich 21,9 mln zł – 32 proc. więcej niż rok wcześniej.
W tegorocznym zestawieniu największych reklamodawców gazet codziennych znajduje się na pozycji wicelidera Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju z wydatkami w wysokości 7,4 mln zł. Trzecie miejsce przypadło z kolei Orange Polska - operator w tym roku wydał 6,5 mln zł (w ub.r. poza czołówką).
Reklamy w magazynach: „Twój Styl” i „Viva!” z najwyższymi wzrostami, „Wprost” wyprzedził „Newsweeka” (TOP 10 w 2015)Totalizator Sportowy zredukował swoją obecność na łamach dzienników o blisko 38 proc., wydając w tym roku 6,4 mln zł. Mniej wydała też firma Metro Group - 5,8 mln zł (spadek o 31,1 proc.).
Poza tegoroczną czołówką największych reklamodawców gazet w tym roku znalazły się TV Spektrum (nadawca Fokus TV) i Lidl Polska.
Najwięksi reklamodawcy w dziennikach | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I – VI 2014 | I-VI 2015 | zmiana proc. |
EURO-NET WARSZAWA | 16 557 366 zł | 21 859 364 zł | 32 |
MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY I ROZWOJU | B.D. | 7 353 213 zł | B.D. |
ORANGE POLSKA | B.D. | 6 479 982 zł | B.D. |
TOTALIZATOR SPORTOWY | 10 385 217 zł | 6 444 352 zł | -37,9 |
METRO GROUP | 8 387 440 zł | 5 778 116 zł | -31,1 |
TV SPEKTRUM | 5 406 505 zł | B.D. | B.D. |
LIDL POLSKA | 5 196 506 zł | B.D. | B.D. |
razem | 777 665 394 zł | 765 619 350 zł | -1,5 |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami reklamowymi wśród dzienników, najwięcej wydał Euro-Net