SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix w kolejnym dołku w Polsce. Mocno w górę Disney+ i CDA Premium

W marcu, wraz ze startem wiosennych ramówek telewizyjnych, spore wzrost odwiedzalności zanotowały platformy Max, Player i Polsat Box Go. Jeszcze mocniej w górę poszły wyniki Disney+ i CDA Premium, za to udział Netfliksa kolejny raz zmalał mocno poniżej 50 proc.

Fot. Pixabay Fot. Pixabay

Według wyników badani Mediapanel w marcu 2025 roku Netfliksa na komputerach, smartfonach i tabletach odwiedziło 10,79 mln polskich internautów, co dało 36,32 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 6 godzin, 3 minuty i 9 sekund, a udział platformy w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo wyniósł 45,9 proc.

W tej ostatnie statystyce Netflix zanotował czterokrotnie wyższy wynik od zajmującego drugie miejsce Maksa (TVN Warner Bros. Discovery). Ta druga platforma przyciągnęła 4,07 mln użytkowników (cało to 13,7 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 godziny, 3 minuty i 30 sekund, osiągając 11,61 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

CZYTAJ TEŻ: Te witryny i aplikacje odwiedzamy najczęściej. Interia z Polsatem na czele przed RASP

Z kolei na TVP VOD każdy z 2,7 mln odwiedzających (9,08 proc.) spędził przeciętnie 4 godziny, 3 minuty i 29 sekund, co zapewniło 7,69 proc. udziału w łącznym czasie. Disney+ zanotował 7,28 proc. udziału, bo 5,32 mln użytkowników spędziło na nim średnio po godzinie, 56 minut i 50 sekund.

Po ok. 4,7–4,8 proc. udziału osiągnęły trzy inne platformy: Prime Video (4,81 proc.), Canal+ online (4,74 proc.) oraz Player (4,67 proc.).

W porównaniu do lutego większość platform osiągnęła wzrosty wyników, zwłaszcza że marzec miał trzy dni więcej. Inaczej było w przypadku Netfliksa, który stracił 177,4 tys. użytkowników (1,6 proc.), co przy nieznacznym wydłużeniu się średniego czasu korzystania (o 2 minuty i 43 sekundy, czyli 0,7 proc.) przełożyło się na spadek udziału w łącznym czasie korzystania ze streamigu wideo o 4,94 pkt proc. (9,7 proc.).

Netflix zwykle miał ok. 50 proc. udziału. Przy czym w listopadzie ub.r., jak szczegółowo opisywaliśmy, jego wynik zmalał do 46,15 proc., czyli najniżej od maja 2023 roku.

CZYTAJ TEŻ: Netflix dodaje kolejne wersje językowe napisów i dubbingu dla użytkowników

Spore spadki zanotowały jeszcze dwie platformy. Na Prime Video ubyło 119,9 tys. internautów (3,1 proc.), a przy wydłużeniu się średniego czasu spędzonego przez każdego o 4 minuty i 22 sekundy (4,2 proc.) udział w łącznym czasie zmalał o 0,42 pkt proc. (8 proc.). Natomiast Pilot WP zanotował wzrost liczby użytkowników o 78,4 tys. (6,5 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu o 7 minut i 21 sekund (5,8 proc.) oraz udziału w całkowitym czasie o 0,17 pkt proc. (8,8 proc.).

Za to Disney+ zyskał aż 2,15 mln odwiedzających (68 proc.), a przy niewielkim spadku średniego czasu spędzonego przez każdego (o minutę i 46 sekund, czyli 1,5 proc.) udział poszedł w górę o 2,45 pkt proc. (50,7 proc.).

Na Maksie przy spadku liczby użytkowników o 244,6 tys. (5,7 proc.) przeciętny czas korzystania wydłużył się o 56 minut i 59 sekund (30,5 proc.), dzięki czemu udział w łącznym czasie wzrósł o 1,26 pkt proc. (12,2 proc.). Udział Playera zwiększył się o 0,66 pkt proc. (16,5 proc.), Polsat Box Go – o 0,32 pkt proc. (11,9 proc.), a CDA Premium – o 0,82 pkt proc. (44,8 proc.).

Dołącz do dyskusji: Netflix w kolejnym dołku w Polsce. Mocno w górę Disney+ i CDA Premium

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Scam
Nie dziwię się w sprawie Netflixa.
Najwyższa cena (nawet 67 PLN), a w zamian... paradokumenty z TV Puls.
10 0
odpowiedź
User
myszka miki
disney zyskał, bo jest promka 7,99 pln z msc to ludzie kupili. Za 3-4 msc znowu spadnie.
13 0
odpowiedź
User
Czesio
A kto by oglądał jakieś tam drogie platformy, skoro filmy za darmo można sobie zwykłą naziemnie anteną nałapać...? I nie trza posiadać ińternetu! Wystarczy mieć w miarę nowy telewizor, albo do ulubionego Rubina podłączyć dostawkę i można się cieszyć różnymi kanałami wysokiej jakości obrazu, bez śnieżenia i odbić.
3 9
odpowiedź