Nezpresso ma zastąpić Rosjanom Nespresso
Do rosyjskiego urzędu patentowego wpłynął wniosek o rejestrację nazwy Nezpresso - jawnej podróbki kawowej marki Nestle Nespresso.

Łącznie Rosjanie złożyli już ponad 50 wniosków o rejestrację znaków towarowych zachodnich marek, takich jak Coca-Cola i Christian Dior - podał serwis informacyjny RBC. Chcą uznania w świetle rosyjskiego prawa za własne nie tylko nazw, ale i logotypów kultowych na całym świecie brandów.
Jeden z wniosków opisywanych przez serwis RBC zmienił nazwę popularnej marki kawowej Nespresso na Nezpresso, wykorzystując literę "Z" - symbol poparcia dla prezydenta Władimira Putina i rosyjskiej armii w czasie inwazji na Ukrainę.
Nespresso wycofała się z Rosji w połowie marca, w związku z sankcjami ekonomicznymi nałożonymi na ten kraj, który brutalnie atakuje swojego sąsiada - Ukrainę.
Co ciekawe, Nestle, spółka-matka Nespresso, w mocno ograniczonym zakresie prowadzi dalej sprzedaż w Rosji. Rosjanie wciąż mogą kupić produkowane przez ten szwajcarski koncern podstawowe produkty żywnościowe, w tym te dla dzieci. Pod koniec marca pod naciskiem opinii publicznej, firma zaprzestała sprzedaży w Rosji kolejnych marek - słodyczy KitKat i płatków śniadaniowych Nesquik.
Rosja pozwala na przejmowanie zachodnich marek
W odpowiedzi na sankcje Zachodu nałożone na Rosję po wojnie w Ukrainie, rząd federacji wydał dekret, który zezwala na wykorzystywanie opatentowanych wynalazków i wzorów przemysłowych pochodzących z "nieprzyjaznych krajów" bez zezwolenia lub odszkodowania. Rosja planuje także zawłaszczyć pozostawione na terenie Federacji majątki zachodnich firm, które zdecydowały się wycofać z tamtejszego rynku w reakcji na zbrojną napaść tego kraju na Ukrainę.
Rosyjski rząd mógłby wystąpić z nakazami sądowymi narzucenia zewnętrznego zarządzania fabrykami, sklepami i innymi obiektami pozostawionymi przez firmy, które wyszły z Rosji. Ten ruch ma „zapobiec bankructwu i zachować miejsca pracy”. Zarządzanie zewnętrzne trwałoby do trzech miesięcy. Po tym rząd wystawiłby majątki tych firm na licytację.
 Nestle Polska każe swoim pracownikom usuwać negatywne komentarze w social mediach i blokować ich autorów
 Nestle Polska każe swoim pracownikom usuwać negatywne komentarze w social mediach i blokować ich autorówW ostatnich tygodniach złożono już wniosek o rejestrację znaku "IDEA", będącego niemal kopią szwedzkiej sieci IKEA. Rosjanie poradzili sobie już także z wyjściem z ich kraju słynnego fastfoodu McDonald's. Rodziną kopią sieci jest od niedawna "Wujek Wania".

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
 



 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Nezpresso ma zastąpić Rosjanom Nespresso