Onet wraz z Kartą przygotował multimedialny reportaż w rocznicę stanu wojennego
W nocy z 12 na 13 grudnia - w 40. rocznicę wprowadzenia stanu wojennego - Onet (Ringier Axel Springer Polska) zaprezentował specjalny reportaż multimedialny, przygotowany wraz z ośrodkiem Karta. To kolejne już multimedialne przedsiębiorstwo tego typy na Onecie: we wrześniu pokazano podobnie przygotowany projekt „Bałtyk”.

Dziennikarze Onetu w ramach przygotowań do reportażu spotykali się z działaczami antykomunistycznej opozycji, którzy dzielili się swoimi historiami. Bohaterowie "Solidarności" opowiedzieli o przeżyciach z czasów stanu wojennego. Nie brakowało historii trudnych, - takich jak internowania, starcia z milicją i wojskiem, czy groźba utraty bliskich. Reportaż łączy relacje świadków historii, fotografie i filmy z archiwum, dzięki czemu każdy będzie mógł zobaczyć, jak wyglądał 13 grudnia 1981 r. w Polsce.
Wyjątkową cechą nowego projektu multimedialnego Onetu jest umiejscowienie w jego centrum człowieka. Wielka polityka jest jedynie tłem dla ludzkich historii, które ożywają po 40 latach. Premiera reportażu będzie miała miejsce w nocy z 12 na 13 grudnia – reportaż można oglądać na stronie Stanwojenny.onet.pl.
Reportaż multimedialny "Stan wojenny" przygotowali dziennikarze: Sebastian Białach, Paweł Czernich, Piotr Gruszka, Przemysław Mosur-Darowski, Paweł Pawlik, Szymon Piegza, Katarzyna Szewczuk, Marcin Terlik, Weronika Waldon. Partnerem projektu była Fundacja Ośrodka KARTA. Opieka redakcyjna: Bartosz Węglarczyk, Andrzej Stankiewicz. Lektor: Kacper Forreiter. Operatorzy: Sebastian Kowalewski, Wojciech Łazarowicz, Maciej Szczerbicki. Montaż: Michał Walter oraz Aleksander Krymski. Powstał na cyfrowej platformie wydawniczej Ring Publishing, wykorzystywanej przez 60 marek mediowych w 12 krajach.
To kolejny już multimedialny projekt, przygotowany przez dziennikarzy Onet. We wrześniu premierę miał reportaż multimedialny #Bałtyk. Poruszył temat Morza Bałtyckiego, nie tylko od strony walorów turystycznych, ale przede wszystkim zagrożeń ekologicznych i pomysłów na jego ochronę. Z kolei w sierpniu 2020 roku wraz z redakcją Noizz przygotowano reportaż multimedialny #Wysychamy, poświęcony kwestiom ekologicznym. Projekt wystartował 19 sierpnia, odpowiadali za niego dziennikarze obu redakcji.
We wrześniu br. strona główna Onetu miała 12,08 mln odwiedzających i 41,42 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Onet wraz z Kartą przygotował multimedialny reportaż w rocznicę stanu wojennego