Dzięki reprezentacji osób LGBT+ w mediach i reklamach rośnie tolerancja dla mniejszości seksualnych
Amerykańska organizacja GLAAD, zajmująca się tematyką LGBT+, przygotowała z koncernem P&G raport poświęcony temu, jak heteroseksualne osoby odbierają pojawiających się w mediach i reklamach przedstawicieli mniejszości seksualnych. Wyniki pokazują, że osoby oglądające w mediach i reklamach przedstawicieli społeczności LGBT+ są wobec nich bardziej tolerancyjni i wspierający niż ci, którzy nie mają takich kontaktów.
Raport "LGBTQ Inclusion in Advertising and Media" to pierwsze opracowanie GLAAD poświęcone stosunkowi Amerykanów o orientacji heteroseksualnej do ekspozycji przedstawicieli mniejszości seksualnych w telewizji, filmach czy reklamach.
Organizacja chciała zbadać, w jaki sposób pokazywanie środowiska LGBT+ może wpływać na wzrost akceptacji, zrozumienia i wspierania osób z mniejszości seksualnych. Badanie przeprowadzono we współpracy z Procter & Gamble, właściciela takich marek jak Always, Pampers, Old Spice, Gillette.
Zarzut dla kierowniczki z IKEA za zwolnienie pracownika z uwagi na wyznanie. Instytut Ordo Iuris złożył pozew
LGBT+ w mediach i reklamach
Wnioski z badania pokazują, że pokazywanie w mediach i reklamach osób LGBT+ ma pozytywny wpływ na poziom tolerancji dla mniejszości seksualnych. Podnosi także świadomość społeczną problemów środowisk osób nieheteronormatywnych, wzmacnia postawy wsparcia tych mniejszości, pomaga promować wartości akceptacji i szacunku dla różnorodności.
Badanie pokazało, że zdecydowana większość Amerykanów zna dobrze co najmniej jedną osobę LGBT+. W grupie 18-34 lata poziom znajomości przekracza 90 proc.

Trzy czwarte badanych czuje się komfortowo, widząc w serialu, filmie lub reklamie osoby z mniejszości seksualnej. 70 proc. nie czuje żadnego dyskomfortu, widząc w reklamie rodziny LGBT+ z dziećmi.
Ponad połowa respondentów (52 proc.) w ciągu trzech ostatnich miesięcy widziała osobę LGBT+ w reklamie, 70 proc. w serialu, filmie lub programie telewizyjnym.
W kolejnej części ankiety zapytano o odbiór marek i firm, które angażują się w swoich reklamowych mówią o LGBT+. 86 proc. ceni te brandy, które stają w obronie praw osób LGBT+. 82 proc. docenia firmy, które traktują wszystkich pracowników z szacunkiem. 68 proc. respondentów przyznaje, że dobrze się czuje z tym że kupuje produkty marek pokazujących w reklamach osoby LGBT+.
Jak podkreślają autorzy badania, w czasach, gdy osoby LGBT+ nadal borykają się z ogromną dyskryminacją i przemocą, rozrywka i media pozostają siłą napędową pozytywnych zmian kulturowych, pomagając zmieniać postawy i zachowania przez zróżnicowaną reprezentację osób z mniejszości seksualnych.
- Te badania są zgodne z tym, co do tej pory ukazywały inne badania, nie tylko w Stanach, ale nawet w Polsce. Sama przeprowadziłam takie badania w kwestii ekspozycji na Facebooku, a nie w reklamach - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Monika Czaplicka, właścicielka agencji social mediowej Wobuzz.
Jak wskazuje w komentarz nasza rozmówczyni, "osoby, które znają osobę homoseksualną (o której wiedzą, że jest) są zawsze bardziej otwarte i tolerancyjna". - Bo nagle "ci geje" stają się konkretnym Adamem, a "tamte lesby", to nikt inny jak sympatyczna dziewczyna np. w serialu. Dlatego tak ważne są parady, wspieranie różnorodności w firmach i nie obawianie się, że pokazywanie "inności" (chociaż jaka to inność?) może ludzi zniechęcać. Najbardziej zniechęca to, co nieznane. Sympatyczna para gejów kupująca meble w Ikei czy przytulona para dziewczyn w reklamie batonika są tacy, jak my. A przecież tak jest w rzeczywistości, prawda? - pyta retorycznie ekspertka.
Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie dorosłych Amerykanów, deklarujących się jako osoby heteroseksualne, na panelu internetowym Cint. Metoda badania: wywiady online zbierane od listopada do grudnia 2019r., próba 2031 osób.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Dzięki reprezentacji osób LGBT+ w mediach i reklamach rośnie tolerancja dla mniejszości seksualnych