Grupa Pepco ze wzrostem przychodów, ale spadkiem sprzedaży LFL. „Trudne warunki handlowe”
Grupa Pepco podała wyniki za III kwartał obecnego roku obrotowego. W tym okresie jej przychody wyniosły 1,37 mld euro, co oznacza wzrost 12,5 proc. przy stałym kursie walutowym. Sprzedaż w ujęciu LFL, czyli w porównywalnej liczbie sklepów, spadła jednak o 1,2 proc.
W pierwszych dziewięciu miesiącach roku obrotowego przychody Grupy Pepco wyniosły 4,209 mld euro, czyli o 19,3 proc. więcej niż rok temu przy założeniu stałych kursów walutowych. Do tego wyniku przyczynił się wzrost przychodów sieci Pepco o 29,3 proc. i Poundland Group (w jej skład wchodzi obecny w Polsce sklep Dealz) o 7,1 proc.
Przychody grupy w samym trzecim kwartale wyniosły 1,37 mld euro, rosnąc rok do roku o 12,5 proc. przy założeniu stałego kursu walutowego. W przypadku Pepco przychody podskoczyły o 15,3 proc., a w przypadku Poundland Group poszły w górę o 8,6 proc.
Z kolei w ujęciu LFL przychody Pepco Group wzrosły o 9,6 proc. od początku roku, ale spadły o 1,2 proc. w III kwartale. Firma w komunikacie tłumaczy, że odzwierciedla to „trudne warunki handlowe w kwietniu i maju, szczególnie w Europie Środkowej, oraz silniejszy okres porównawczy w poprzednim roku”. - W ostatnich tygodniach handel ożywił się, przynosząc dodatnią dynamikę w ujęciu LFL w czerwcu i na początku IV kwartału – podaje spółka.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku liczba sklepów Grupy wzrosła o 325 placówek netto.
- W minionym kwartale grupa poczyniła dalsze postępy w realizacji swoich strategicznych celów, uruchamiając 159 nowych sklepów netto, kontynuując realizację rentownego programu otwierania placówek. Jesteśmy przekonani, że osiągniemy nasz cel przewidujący otwarcie co najmniej 550 nowych sklepów w bieżącym roku obrotowym, przy czym otwarcia będą miały miejsce głównie w czwartym kwartale - mówi cytowany w komunikacie Trevor Masters, dyrektor generalny Grupy Pepco.
Masters podkreśla, że "warunki makroekonomiczne nadal stanowią wyzwanie, szczególnie w Europie Środkowej, ze względu na podwyższony poziom inflacji" - Ponadto, wzrost Pepco w trzecim kwartale odnosił się do okresu, w którym firma skorzystała na wzroście obrotów w poprzednim roku, spowodowanym napływem na swoje rynki podstawowe uchodźców w wyniku wojny w Ukrainie. Grupa Poundland osiągnęła dobre wyniki handlowe w trzecim kwartale, napędzane przez konsumentów, którzy priorytetowo traktują wydatki na artykuły FMCG. Zarówno Pepco, jak i Grupa Poundland odnotowują dodatnią dynamikę wzrostu w ujęciu LfL na początku czwartego kwartału - dodaje Masters.
Grupa Pepco jest właścicielem sieci Pepco i Dealz w Europie (w tym w Polsce) oraz sieci Poundland w Wielkiej Brytanii.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Grupa Pepco ze wzrostem przychodów, ale spadkiem sprzedaży LFL. „Trudne warunki handlowe”