Batony i spaghetti jak bolońskie hitem sprzedaży marki Plant Hunter Żabki
Najpopularniejszym produktem w ofercie roślinnej marki własnej Żabki, Plant Hunter, są batony - poinformowała Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Żabka Polska. Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się także dania obiadowe z portfolio marki, np. spaghetti jak bolońskie.
Żabka wprowadziła do sprzedaży nową markę własną Plant Hunter pod koniec kwietnia tego roku. Jej produkty mają w 100% roślinny skład, nie zawierają konserwantów i oleju palmowego.
Teraz przedstawiciele Żabki podzielili się pierwszymi wnioskami dotyczącymi sprzedaży i dalszych planów rozwoju Plant Hunter. W czasie webinaru Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Żabka Polska, powiedziała, że Żabka w ostatnich latach znacząco przemodelowała wygląd sklepów oraz zmieniła asortyment po to, by przyciągnąć nowych klientów.
- Chcieliśmy przyciągnąć kobiety, bardziej świadomych, miejskich, młodszych klientów. Marka po marce zaczęliśmy wprowadzać nowe kategorie, dzięki czemu byliśmy w stanie zaobserwować wzrost zainteresowania Żabką - powiedziała Grabowska.
Dla kogo marka Plant Hunter
Wraz z rosnącym zainteresowaniem produktami roślinnymi, w firmie narodził się pomysł na markę własną, oferującą szeroką gamę produktów na cały dzień - od śniadań, przekąsek, po gotowe dania obiadowe. Krok po kroku Żabka wprowadzała kolejne marki wegańskie i wegetariańskie - Foodini, Dobra karma.
W odpowiedzi na zainteresowania klientów powstała marka Plant Hunter - opowiadała Anna Grabowska. - To marka dla fleksitarianin, czyli osób które nie zrezygnują z dobrego steka, ale ograniczą świadomie ilość mięsa i produktów odzwierzęcych - wyjaśnia przedstawicielka Żabki.
Plant Hunter od początku miała trafiać do mainstreamu - jak pokazują bowiem różne badania, od 30 do 40 proc. polskich konsumentów ogranicza w diecie mięso. Głównie ze względu na zainteresowanie swoim zdrowiem, mniej ekologicznych. Pandemia jeszcze wzmocniła trend interesowania się konsumentów składami produktów.
Roślinne spaghetti i przekąski hitami sprzedaży Plant Hunter
Najpopularniejszą kategorią produktów Plant Hunter są przekąski - batoniki o smaku słonego karmelu oraz orzechowym. Jak przekazała Anna Grabowska, batoniki te sprzedają się w Żabkach lepiej niż ich koncernowe odpowiedniki z dodatkiem mleka.
- W corze asortymentu Plant Hunter, czyli daniach obiadowych, spaghetti jak bolońskie stanowi już ponad 40 proc. sprzedaży wszystkich rodzajów spaghetti bolognese w Żabce. To niezły wynik. W sklepach typu osiedlowego, gdzie nie dokonuje się przypadkowych zakupów, nawet w 65 proc. spaghetti sprzedaje się typ roślinny z Plant Hunter - powiedziała Anna Grabowska.
Menadżerka przekazała ponadto, że w Żabkach całej Polsce sprzedało się już ponad kilkaset tysięcy produktów marki Plant Hunter.
W ocenie Anny Grabowskiej, Plant Hunter ma dalszy silny potencjał wzrostu. Klienci zainteresowani są roślinnymi zamiennikami mięsa, ale i coraz bardziej - nabiału i produktów typu majonez, jajka.
Plant Hunter dalej będzie oferować produkty do jedzenia przez cały dzień - przekąski, sałatki, dania obiadowe, koktajle i słodkości. Sieć na ma na razie planów scalania portfolio marek własnych, oferujących produkty bezmięsne i roślinnych zamienników żywności odzwierzęcej.
Produktów Plant Hunter niebawem można się będzie spodziewać również w mniejszych miejscowościach, gdzie są sklepy Żabki.
- Widzimy, że adopcja trendów przyspiesza przez pandemię. Wiele osób z dużych mniast na czas pracy zdalnej przeniosło się do mniejszych miejscowości. Chcemy, by mogli w każdej Żabce znaleźć produkty także roślinne, tak jak w dużym mieście - powiedziała Anna Grabowska
Pod koniec lutego br. Żabka Polska uruchomiła swój sklep numer 7 tys., zdecydowana większość działa w modelu franczyzowym.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Batony i spaghetti jak bolońskie hitem sprzedaży marki Plant Hunter Żabki
Świat się zmienia i to mnie cieszy.