36 proc. polskich internautów obserwuje marki w social media, chcą rad i treści rozrywkowych, połowa blokuje reklamy
Do społeczności różnych marek w social media dołączyło 36,3 proc. polskich internautów, natomiast nigdy nie zrobiło tego 51,6 proc. Użytkownicy od marek w social media oczekują głównie rad i pomocy oraz informacji o produktach. Najczęściej dzielą się z innymi internautami treściami rozrywkowymi, a najrzadziej - informacjami o akcjach charytatywnych.
W badaniu Wave - zrealizowanym przez UM w 78 krajach z całego świata - wynika, że 36,3 proc. polskich internautów deklaruje, że zdarzyło im się dołączyć w internecie do społeczności różnych marek, 51,6 proc. nigdy tego nie zrobiło, natomiast 12,1 proc. nie potrafi tego stwierdzić.
40,6 proc. użytkowników jest skłonnych kontaktować się z markami w social media, żeby otrzymać pomoc lub radę. Dla 39 proc. motywacją są nowe informacje o produktach, a dla 37,3 proc. - w ogóle nowe informacje. Natomiast mało istotne w tym kontekście są dostęp do atrakcyjnych treści (11,6 proc. wskazań), możliwość kontaktu z podobnymi osobami i zrelaksowania się (po 14,8 proc.) oraz możliwość pomagania innym (15,4 proc.).

Najwięcej internautów (31,3 proc.) chce się dzielić z innymi treściami rozrywkowymi. Nieco mniej atrakcyjne pod tym względem są treści użyteczne.
Z kolei najmniej wskazań (7,6 proc.) otrzymały treści o interesujących osobach, a niewiele więcej - materiały promujące inicjatywy charytatywne.
Facebook w Polsce ma większy zasięg proc. niż globalnie, WhatsApp, Instagram i Snapchat wyprzedziły Twittera i Netflixa
61 proc. polskich internautów i 60,1 proc. użytkowników z całego świata jest zdania, że za ich osobiste informacje reklamodawcy powinni płacić. Korzystanie z adblocków deklaruje połowa internautów w naszym kraju i 54 proc. globalnie.
Polacy są dużo bardziej czuli na punkcie śledzenia ich aktywności w internecie, nawet jeśli w zamian zyskują bardziej spersonalizowane doświadczenia. Godzi się na to 29,3 proc. użytkowników w naszym kraju, podczas gdy globalnie jest to 43,7 proc. internautów.
26,7 proc. polskich internautów ocenia, że w social media wyświetlane są dostosowane do nich reklamy. Natomiast w skali globalnej takie przekonanie ma 44,7 proc. użytkowników.

Badania z serii Wave są przeprowadzane na zlecenie domu mediowego UM reprezentatywnej próbie respondentów w wieku od 16 do 54 lat, będących aktywnymi użytkownikami internetu (korzystają z medium codziennie lub prawie codziennie). Na każdym z rynków, w każdej fali badania bierze udział minimum 500 respondentów. Ostatnia fala badania, zrealizowana w lutym br., objęła łącznie 52 326 respondentów z 78 krajów świata, co przekłada się na reprezentatywną grupę 1,5 mld aktywnych internautów w wieku 16-54 lat.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: 36 proc. polskich internautów obserwuje marki w social media, chcą rad i treści rozrywkowych, połowa blokuje reklamy