Ponad połowa internautów korzysta z płatnych serwisów VoD. Najpopularniejszy jest Netflix
Z roku na rok rośnie liczba użytkowników platform VoD. W ubiegłym roku aż 54 proc. polskich internautów miało konto na płatnych serwisach. Wśród nich liderem był Netflix, na drugim miejscu znalazło się YouTube.
Telewizor jest niemal w każdym polskim domu, ale funkcjonuje najczęściej w parze z laptopem i smarfonem. Ośmiu na dziesięciu widzów podczas oglądania telewizji korzysta z rożnych urządzeń równocześnie. 43 proc. internautów ogląda treści wideo w telewizji kilka razy dziennie, 36 proc. robi to na smartfonie, 22 proc. na laptopie, a 13 proc. na komputerze - wynika z najnowszego badania IRCenter "Media jutra - Multicreening6", dotyczącego wieloekranowości w Polsce.

Z płatnej telewizji korzysta 63 proc. polskich internautów. Najczęściej jako dostawcę usług multimedialnych wybierają oni Cyfrowy Polsat (38 proc.), który w ostatnich latach umocnił się jako lider rynku, zdobywając przewagę nad głównymi konkurentami – Canal + z 21 proc. użytkowników oraz Orange – 18 proc. użytkowników.
Z bezpłatnych kanałów korzysta 88 proc. badanych, ale jedynie 25 proc. wybiera wyłącznie bezpłatny dostęp. Ponad połowa polskich internautów ma konto na płatnych serwisach VoD, co stanowi wyraźny wzrost w stosunku do 2018 r., kiedy zadeklarowało to 41 proc. osób.

Liderem Netflix i YouTube
- Błyskawiczny wzrost popularności płatnych serwisów VoD wynika głównie z unikalnych treści – szczególnie oryginalnych seriali, na których produkcje przeznaczane są gigantyczne budżety. Netflix, czy HBO Go są dobrą alternatywą dla zwykłej telewizji – wciągające seriale, ogromny wybór filmów i brak reklam sprawiają, że liczba ich użytkowników stale rośnie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Kot, partner w IRCenter.
Wśród płatnych dostawców usług VoD liderem jest Netflix, który ogląda 50 proc. użytkowników płatnych platform, co stanowi duży wzrost w stosunku do 2018 r. (21 proc.). Na drugim miejscu znalazło się YouTube z wynikiem 47 proc. (YouTube Premium i YouTube Music). Ostatnie miejsce na podium zajęło CDA, które ogląda 36 proc. użytkowników.

Nie ufamy reklamom, prosimy o rekomendacje
Do najmniej zaufanych źródeł informacji należą reklamy – zarówno te otrzymywane na e-mail, jak i widziane w telewizji czy podczas przeglądania internetu. Reklamom telewizyjnym nie ufa aż 47 proc. badanych. Częściej niż w poprzedniej fali badania respondenci deklarują, że oglądają dobre reklamy, gdy przedstawiają one interesujące ich produkty czy usługi (31 proc.), są utrzymane w zabawnej konwencji (29 proc.) i informują o nowościach (23 proc.).
Aby uzyskać jak najbardziej wiarygodne informacje o produktach czy usługach, niemal 70 proc. internautów zwraca się po rekomendację do najbliższych. Zaufaniem cieszą się również porównywarki cenowe (61 proc. respondentów) oraz informacje dostępne przy produkcie w sklepie stacjonarnym (50 proc.).

Raport jest oparty na badaniu ilościowym CAWI, przeprowadzonym przez IRCenter wśród uczestników panelu badawczego na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i wielkości miejscowości zamieszkania próbie N=1000 internautów, 12 wywiadach IDI i analizie treści wpisów online. Dane były zbierane w listopadzie i grudniu 2019 r. Dane dostępne w przecięciach na płeć, wiek, miejsce zamieszkania itp.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Ponad połowa internautów korzysta z płatnych serwisów VoD. Najpopularniejszy jest Netflix