Prezes Kompanii Piwowarskiej: Polacy stawiają na piwa smakowe i dobrej jakości
Polacy coraz częściej wybierają piwa smakowe i dobrej jakości, niekoniecznie z dużą zawartością alkoholu - uważa prezes Kompanii Piwowarskiej. Jak podkreśla, pod względem dbania o odpowiedni stosunek jakości do ceny, polscy konsumenci należą do najbardziej świadomych w Europie. Wprowadzenie na rynek nowych rodzajów napojów - opartych na połączeniu piwa i lemoniady - doprowadziło do wzrostu konsumpcji piwa w Polsce.
Zdaniem prezesa Kompanii Piwowarskiej, można zauważyć zmianę postaw konsumenckich Polaków. Priorytetem nie jest już wysoka zawartość alkoholu w piwie.
– Nie chodzi o to, by upić się czymś bardzo mocnym. Lubimy piwa, które mają tylko trochę alkoholu, ale są chłodzące, przyjemne do picia – mówi Robert Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej. – Myślę, że jest to ważne dla promocji odpowiedzialnej konsumpcji. Widzę w Polsce dużą poprawę, jeśli chodzi o odpowiedzialne spożycie alkoholu.
Polscy konsumenci, bardziej niż kupujący z innych krajów Europy dbają o właściwy stosunek ceny do jakości.
– Z badania, którego wyniki ostatnio czytałem, wynika, że w Polsce są najbardziej świadomi i inteligentni konsumenci, którzy kupują dobre rzeczy we właściwym czasie i szukają rzeczy wartych swojej ceny. Moim zdaniem to pozytywne zjawisko, które poprawia zakupowe doświadczenia konsumentów. Dostajemy rzeczy wartościowe i nie marnujemy pieniędzy – mówi Priday.
Zdaniem Priday'a, w niektórych przypadkach nadmierny nacisk na cenę sprawia, że polscy konsumenci nie kupują tych produktów, których wysoka jakość wiąże się ze stosunkowo wysoką ceną. Ale nie należy tego zjawiska wyolbrzymiać.
– Ludzie kupując, kierują się ceną, ale to nie znaczy, że zawsze wybierają najtańsze produkty – mówi Priday. – Nie wydaje mi się, żeby Polacy chcieli być postrzegani tak, że wybierają to, co najtańsze. Chodzi o wartość, jaką dostajemy za pieniądze. Nie lubimy przepłacać, ale jesteśmy w stanie wydać więcej, jeśli mamy pewność, że dostaniemy odpowiednio wartościowy produkt – twierdzi Priday.
Kompania Piwowarska powstała w 1999 r. i jest największym w Polsce przedsiębiorstwem piwowarskim. Posiada trzy browary: w Tychach, Poznaniu i Białymstoku. W zakończonym 31 marca 2013 r. roku finansowym firma sprzedała 14,5 miliona hektolitrów piwa.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Prezes Kompanii Piwowarskiej: Polacy stawiają na piwa smakowe i dobrej jakości