Przeglądarki internetowe: Chrome mimo spadków zdecydowanym liderem, w górę Safari
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w grudniu 2019 r., tak jak miesiąc wcześniej, zanotowała spadek udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku. Dominująca pozycja lidera aplikacji Google pozostaje jednak niezagrożona.
Z danych StatCounter wynika, że w grudniu ub.r. Chrome miał w skali globalnej 63,67 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 64,26 proc. w listopadzie.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 16,74 proc. do 17,65 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox - ze spadkiem z 4,47 proc. do 4,39 proc.
Podobna sytuacja miała miejsce miesiąc wcześniej, kiedy Chrome stracił, a Safari zyskała. Jak widać jednak, przewaga przeglądarki Google wciąż jest ogromna.
Top 5 grudniowego rankingu zamykają aplikacje Samsung Internet i UC Browser. Udział pierwszej z nich wzrósł z 3,29 proc. do 3,45 proc., a drugiej zmalał z 2,95 proc. do 2,86 proc.
Polska: Chrome czwarty raz z rzędu w dół
W Polsce Chrome także zanotował spadek. Przeglądarka Google miała w grudniu ub.r. 73,65 proc. udziału, wobec 74,17 proc. w listopadzie. To czwarty miesiąc z rzędu kiedy Chrome traci na naszym rynku.
Wciąż jednak daleko w tyle za aplikacją Google są w Polsce konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 9,34 proc. do 9,49 proc.), Opera (wzrost z 4,61 proc. do 4,92 proc.), Samsung Internet (spadek z 4,41 proc. do 4,36 proc.) oraz Safari (wzrost z 3,62 proc. do 3,76 proc.).
Newsletter





Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Przeglądarki internetowe: Chrome mimo spadków zdecydowanym liderem, w górę Safari