Publicis Groupe zmienia zarządzanie na 8 kluczowych rynkach, Jarek Ziębiński szefem w Europie Środkowej i Północnej
Koncern marketingowy Publicis Groupe w ramach restrukturyzacji rozszerza tzw. country model na osiem kluczowych rynków jego działalności. To Wielka Brytania, Ameryka Północna, Francja, DACH (Niemcy, Szwajcaria, Austria), Europa Północna i Środkowa, Europa Południowa, Azja i Pacyfik oraz Środkowy Wschód/Afryka i Ameryka Łacińska.
Country model był testowany przez kilka ostatnich miesięcy w Wielkiej Brytanii i Francji. Teraz zostaje rozszerzony na kolejne rynki, które dla Publicis Groupe są kluczowe. Do Wielkiej Brytanii i Francji dołączają teraz Ameryka Północna, region DACH, Europa Północna i Środkowa, Europa Południowa, Azja i Pacyfik, Środkowy Wschód/Afryka i Ameryka Łacińska.
Każdy z rynków będzie zarządzany przez zespół kierowniczy, który, jak podaje Publicis Groupe, umożliwi „rozbicie silosów na poziomie krajowym, przyspieszenie wzajemnej wymiany i nowej siły w biznesie”, a także wykorzystanie koncepcji Power of One, by stworzyć bardziej zintegrowany model dla klientów.
Za region Ameryki Północnej odpowiada zjednoczony komitet wykonawczy, Francja jest kierowana przez Agathe Bousquet, Wielka Brytania - przez Anette King, a szef operacyjny Publicis Communications, Justin Billingsley, prowadzi region DACH.
Publicis Groupe ogłosiła w czwartek dwie nowe nominacje na liderów krajowych: Loris Nold, dyrektor wykonawczy Publicis Groupe APAC będzie teraz również nadzorować Bliski Wschód i Afrykę, zaś Jarek Ziebiński, dyrektor wykonawczy Publicis One, został powołany do nowo utworzonej roli prezesa Publicis Groupe na Europę Północną i Środkową.
Firma zapowiedziała, że w najbliższych miesiącach będzie wyznaczać kolejne stanowiska w Europie Południowej i Ameryce Łacińskiej, które do tego czasu będą miały tymczasowych liderów: Gerry Boyle, szef Publicis Media APAC i EMEA, będzie nadzorował Europę Południową, a Tim Jones, prezes Publicis Media North America, będzie nadzorował Amerykę Łacińską (z wyjątkiem Brazylii). Organizacja w Brazylii, jako jedno centrum dystrybucji pozostanie niezmieniona.
Reorganizacja Publicis Groupe rozpoczęła się pod rządami poprzedniego dyrektora generalnego, Maurice'a Lévy'ego, który przekształcił firmę w tzw. cztery centra rozwiązań: Publicis Communications, Publicis Media, Publicis Sapient i Publicis Healthcare
Arthur Sadoun, prezes i dyrektor generalny Publicis Groupe, który przejął zarządzanie grupą w zeszłym roku, tak komentuje obecne zmiany: - Stopniowo kończymy naszą transformację, aby stać się platformą. Aby odnieść sukces, musimy wprowadzić właściwą równowagę między naszymi globalnymi praktykami prowadzonymi przez rozwiązania oraz model, który dostarcza je w sposób zintegrowany, dlatego ten krok jest kamieniem milowym w naszej podróży i sprawi, że nasz model będzie silniejszy.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe zmienia zarządzanie na 8 kluczowych rynkach, Jarek Ziębiński szefem w Europie Środkowej i Północnej
chyba wiertniczą...