Reklamy tygodnia: Mercedes, McDonald’s, IKEA, Fundacja Dzieci Niczyje (wideo)
Tym razem do zestawienia najciekawszych reklam mijającego tygodnia trafiły dwie kampanie zagraniczne oraz dwie produkcje polskie. Są to działania reklamowe Mercedesa w Niemczech i McDonald’s na Tajwanie oraz realizowane na rodzimym rynku: akcja sieci sklepów IKEA i kampania społeczna Fundacji Dzieci Niczyje.

Mercedes - gratulacje na jubileusz BMW
Ta kampania Mercedesa to świetny ruch marketingowy. Rozwiązanie rzadko dotąd spotykane. Ciekawe, czy w Polsce jakikolwiek brand zdecydowałby się promować poprzez składanie gratulacji konkurentowi.
W internetowym klipie i reklamach prasowych Mercedes pogratulował koncernowi BMW stuletniej rocznicy powstania. Puścił też oko do konkurenta zapraszając pracowników BMW do darmowego zwiedzania swojego muzeum motoryzacji w Stuttgarcie.7 marca br. minęło dokładnie 100 lat od momentu pojawienia się na rynku marki BMW. Tę okrągłą rocznicę postanowił przypomnieć jeden z największych konkurentów BMW, marka Mercedes.
Wchodzący obecnie w skład koncernu Daimler Mercedes opublikował w kilku poczytnych niemieckich tytułach prasowych (m.in. we „Frankfurter Allgemeine Zeitung”) ogłoszenie, w którym dziękuje BMW za 100 lat rywalizacji na rynku.
Oprócz tego Mercedes zamieścił w internecie krótki klip nawiązujący do prasowej reklamy. Oprócz wspomnianych podziękowań za stuletnie współzawodnictwo w motoryzacji pojawia się tam zdanie: „Poprzednich 30 lat było trochę nudne”. W ten sposób Mercedes w przewrotny sposób nawiązał do faktu, że jest firmą z większą tradycją - powstał w 1886 r., czyli dokładnie trzy dekady wcześniej niż BMW.
To nie koniec. W ramach akcji uczczenia jubileuszu konkurenta Mercedes poinformował w komunikacie, że zaprasza wszystkich pracowników BMW do darmowego zwiedzania prowadzonego przez siebie muzeum motoryzacji w Stuttgarcie, w którym prezentowana jest cała historia samochodu od momentu jego powstania do dnia dzisiejszego.
Fundacja Dzieci Niczyje: „Pomóż mi zostać szczęśliwym dorosłym”
Agencje: McCann&MRM (kreacja), OMD Media Direction (media)
Ten spot zasługuje na uznanie, bo wyróżnia się wśród wielu innych reklam, które teraz - w okresie składania rocznych rozliczeń podatkowych - docierają zewsząd. Fundacja pokazała, że równie ważne jak pomaganie nieuleczalnie chorym, jest również wspieranie tych, którzy doświadczyli przemocy.
Ruszyła akcja zachęcająca do przekazywania 1 proc. podatku na działalność Fundacji Dzieci Niczyje. - Dzieci, które doświadczyły przemocy mogą odzyskać równowagę i bezpieczeństwo dzięki pomocy kompetentnych i życzliwych dorosłych. Profesjonalna pomoc pozwala zminimalizować konsekwencje krzywdzenia, które mogą zniszczyć nie tylko dzieciństwo, ale całe życie człowieka - opisuje przekaz kampanii Monika Sajkowska, prezes Fundacji Dzieci Niczyje.
Spot emitowany w ramach akcji pokazuje historię krzywdzonego przez rodziców w dzieciństwie chłopca, który dzięki pomocy Fundacji Dzieci Niczyje wyrasta na wspaniałego tatę swojego syna. Kampania zachęca do wspierania fundacji poprzez przekazywanie jej 1 proc. podatku. Prowadzona jest w internecie (40- i 30-sekundowa wersja spotu) oraz na outdoorze.
IKEA - billboardy pokazujące czas dojazdu do sklepu
Agencje: Grey Group Poland (kreacja), MEC (zakup powierzchni reklamowych)
Fajna akcja, w której ciekawie wykorzystano działania niestandardowe. Takie billboardy w natłoku całej masy reklam outdoorowych nie mogą pozostać niezauważone.
Z początkiem marca na najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach w Warszawie pojawiły się billboardy stylizowane na regały Kallax, które pokazują szacunkowy czas dojazdu do dwóch stołecznych sklepów IKEA: na Targówku i w Jankach.
Na billboardach zainstalowano po dwa duże regały z serii Kallax. Każdy z nich służy do pokazania jednej cyfry zegara za pomocą wsuniętych kolorowych pudełek do przechowywania.
Przez pierwsze 10 dni czas dojazdu jest aktualizowany na bieżąco, na podstawie danych z Google Maps. Zmienianiem cyfr zajmują się ekipy pracowników przeszkolonych w zakresie wykonywania prac wysokościowych na nośnikach wielkoformatowych. Potem billboardy będą na stałe pokazywać średni czas dojazdu do sklepów.
Nośniki znajdują się przy trzech ruchliwych skrzyżowaniach: Młynarska - Leszno, Wołoska - Odyńca oraz Niepodległości - Woronicza. Będą eksponowane do końca marca.
McDonald’s - coming out syna
Agencja: Leo Burnett
W tej reklamie na uwagę zasługuje kwestia, której dotyczy i temat, który porusza, czyli homoseksualizm. McDonald's pokazał, że liczą się dla niego ważne zjawiska społeczne, a nie tylko promocja jego fast food'owych kanapek.
Nowy spot reklamujący należącą do McDonald’s sieć McCafé na Tajwanie przekonuje, że ojcowie zawsze kochają swoich synów. Nawet gdy dzieci dokonują wyborów, z którymi rodzicom trudno się pogodzić.
Półtoraminutowy film przedstawia scenę, w której młody chłopak siedzi w knajpie sieci McCafé naprzeciwko swojego ojca. Młodzieniec trzyma w dłoniach papierowy kubek, na którym napis głosi: „Lubię chłopców”.
W pierwszym odruchu oburzony ojciec zrywa się od stolika i odchodzi, a syn pozostaje osamotniony w swoim uczuciowym wyborze. Po chwili jednak starszy pan powraca. Bierze długopis i na kubku syna dopisuje kilka słów tworzących ostatecznie zdanie: „Akceptuję to, że lubisz chłopców”.
Kampania McDonald’s wpisuje się w gorącą na Tajwanie dyskusję dotyczącą związków tej samej płci. Według ostatnich sondaży 60 proc. Tajwańczyków zgadza się na homoseksualne małżeństwa w tym kraju, a tamtejszy minister sprawiedliwości otwarcie opowiedział się za nimi mówiąc: „W obliczu miłości wszyscy jesteśmy równi.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Mercedes, McDonald’s, IKEA, Fundacja Dzieci Niczyje (wideo)
Dear Sir / Madam,
We are interested in buying your product:
Please give us your price list quote
PRICE F.O.B, Felixstowe, USD
Minimum quantity to order:
Payment terms :
Loading port:
Please give me the quotation by email to (rahid_chemicalsgroups@hotmail.com) as this is the only way faster to get to us.
Thank you,
Sincerely
Omar Rashid.