Reklamy w telewizji: Castorama, Peugeot i Renault w górę, Tesco w dół
W polskiej branży handlowej i motoryzacyjnej swoje telewizyjne budżety reklamowe najbardziej zwiększyły w 2010 roku Castorama, Peugeot i Renault. Natomiast mniej niż rok wcześniej na reklamy w telewizji wydało Tesco.
Wśród sieci handlowych Lidl Polska, w 2009 roku będący poza czołówką reklamodawców telewizyjnych, wskoczył na drugie miejsce rankingu. Natomiast Castorama Polska przeznaczyła na reklamy w telewizji 43 proc. więcej niż rok wcześniej, a Jeronimo Martins (właściciel sieci sklepów Biedronka) – 22 proc. więcej. Za to wydatki Tesco Polska w tym zakresie były o 5 proc. mniejsze. Liderująca w tym segmencie Metro Group (do której należą sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry oraz sieci hipermarketów Real, MediaMarkt i Saturn) wydała na reklamy telewizyjne minimalnie więcej niż w 2009 roku.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - kategoria „Handel” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
Metro Group | 98 025 143 zł | 97 677 182 zł | |
Lidl Polska Sklepy Spożywcze | 78 895 650 zł | - | |
Castorama Polska | 53 997 695 zł | 37 676 058 zł | |
Jeronimo Martins Dystrybucja | 48 150 195 zł | 39 421 265 zł | |
Tesco Polska | 38 199 252 zł | 40 363 252 zł | |
Peugeot Polska tak wyraźnie zwiększył w ub.r. swój cennikowy budżet reklamowy w telewizji, że o ile rok wcześniej nie znalazł się nawet w pierwszej piątce reklamodawców z sektora motoryzacyjnego, o tyle jest liderem zestawienia za 2010 rok. Z kolei Renault Polska na reklamy w telewizji wydał w ub.r. 44 proc. więcej niż rok wcześniej, Skoda Auto Polska – 7 proc. więcej, a Fiat Auto Poland – 5 proc. więcej.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - kategoria „Motoryzacja” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
Peugeot Polska | 46 394 831 zł | - | |
Renault Polska | 42 788 530 zł | 29 722 912 zł | |
Skoda Auto Polska | 41 955 044 zł | 39 001 248 zł | |
Fiat Auto Poland | 34 116 049 zł | 32 534 232 zł | |
General Motors Poland | 33 488 025 zł | - | |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Reklamy w telewizji: Castorama, Peugeot i Renault w górę, Tesco w dół