RMF24.pl, Onet i RadioZET.pl najbardziej wiarygodnymi serwisami, do tekstów najmocniej przyciągają ciekawe tytuły
Polscy internauci najczęściej czerpią informacje z tekstów i telewizyjnych programów informacyjnych. W sieci zdecydowanie najmocniej zachęcają do tego interesujące tytuły. Za najbardziej wiarygodne serwisy informacyjne uważane są RMF24.pl, Onet i RadioZET.pl, a w czołówce najmniej godny zaufania jest Pikio.pl.
Według badania Data Science i Publicis Groupe - zrealizowanego we współpracy z Incredible Inspirations i Grupą naTemat - 85 proc. polskich internautów przegląda informacje w formie tekstów (w sieci lub prasie), a 81 proc. w telewizyjnych programach informacyjnych.
Zdecydowanie mniej popularne są pod tym względem memy i inne zabawne obrazki w internecie (wskazuje je 67 proc. użytkowników), a także wpisy w mediach społecznościowych (66 proc.).
W sieci 61 proc. internautów, żeby przejrzeć newsy, wchodzi na serwisy informacyjne, a 56 proc. korzysta z wyszukiwarki (w praktyce chodzi o Google’a). 49 proc. zagląda w tym celu na platformy społecznościowe takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy Linkedin, a 41 proc. - na YouTube’a.
Przy czym najczęstszą formą czerpania informacji jest używanie wyszukiwarki.
92 proc. internautów przegląda informacje, kiedy chcą dowiedzieć się więcej o interesującej ich sprawie, a 90 proc. - gdy usłyszy o ciekawym wydarzeniu. 75 proc. robi to przy okazji sprawdzania poczty mailowej, a 79 proc. w trakcie przeglądania portali internetowych.
Natomiast 55 proc. użytkowników ma nawyk regularnego sprawdzania informacji.
Ciekawe tytuły największym wabikiem
Zdecydowanie najsilniejszym czynnikiem zachęcającym do przeczytania tekstu w sieci jest ciekawy tytuł - wskazuje to 66 proc. internautów. Dla 31 proc. takim wabikiem jest interesujące zdjęcie, a dla 32 proc. liczy się to, że artykuł zamieszczono na lubianym portalu.
Interesującego autora wskazało tylko 14 proc. respondentów, dużą liczbę udostępnień - 10 proc., a polecenie przez znaną osobę - 11 proc.
Najbardziej wiarygodnymi formami informacji są reportaże (wskazało je 81 proc. ankietowanych), wywiady (78 proc.), artykuły (77 proc.) i po prostu newsy (76 proc.).
Najmniejsze zaufanie wzbudzają natomiast plotki (20 proc. wskazań) oraz memy (36 proc.).
RMF24.pl, Onet i RadioZET.pl najbardziej wiarygodne
55 proc. internautów pytanych o serwis informacyjnych wymienia Onet, 52 proc. - WP.pl, a 33 proc. Interię. 6 proc. podaje Facebooka, a żadnej takiej witryny nie potrafi wymienić 25 proc. respondentów.

Pod względem rozpoznawalności wspomaganej WP i Onet zanotowały po 84 proc., Interia - 75 proc., a RMF24.pl - 71 proc. Portal TVN24.pl jest popularniejszy (67 proc. wskazań) niż TVP.info (62 proc.) i Gazeta.pl (61 proc.).
RMF24.pl za godny zaufania uważa 79 proc. internautów, Onet - 75 proc., RadioZET.pl - 74 proc., WP.pl - 73 proc., a TVN24.pl - 72 proc.
70 proc. jako wiarygodny serwis ocenia Interię, a po 60 proc. - Newsweek.pl i Gazeta.pl. Zdecydowanie najgorszy wynik, 27 proc., zanotowało Pikio.pl.
Sondaż został zrealizowany w grudniu ub.r. przez ARC Rynek i Opinia techniką wywiadów internetowych (CAWI) a reprezentatywnej grupie 1029 polskich internautów w wieku 16-59 lat.
Newsletter










.png)
Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: RMF24.pl, Onet i RadioZET.pl najbardziej wiarygodnymi serwisami, do tekstów najmocniej przyciągają ciekawe tytuły