Oto rosyjska propaganda "na grubo". Europejki szukają w Rosji schronienia przed zimnem
Kuriozalny filmik rosyjskiej propagandy, próbujący straszyć przed zimowym kryzysem energetycznym. Mieszkanki Europy mają uciekać przed zimnem do... Rosji.
Rosyjska propaganda i dezinformacja właściwie od napaści Rosji na Ukrainę próbuje wywołać strach w Europie przed skutkami kryzysu energetycznego w nadchodzących, jesiennych i zimowych miesiącach. Manipulacje europejskimi społeczeństwami, w tym także polskim, ma jeden cel - wymusić na rządach państw Starego Kontynentu znoszenie sankcji ekonomicznych nałożonych na Rosję.
Rosyjska propaganda "straszy" zimą
Propaganda rosyjska zaskakuje kolejnymi projekcjami, jak może wyglądać zima w krajach Europy. W nowym spocie próbuje dotrzeć ze "strasznym" przekazem do Brytyjczyków. W reklamówce, udostępnionej na Twtterze przez Antona Heraszczenko, byłego ukraińskiego wiceministera spraw wewnętrznych, propaganda "ostrzega" przed tegoroczną srogą i wyjątkowo drogą zimą.
"Według rosyjskiej propagandy, tak Tinder będzie wyglądać w czasie tegorocznej zimy w UE: zamarzające kobiety będą uganiać się za Rosjanmi, których stać na prąd, ogrzewanie i ciepłą wodę" - pisuje polityk.
Główna bohaterka przegląda aplikację randkową, siedząc w ciemnym pokoju z czapką na głowie (bo zabrakło jej na rachunki za prąd i gaz).
Przeglądając profile, trafia na panów z Rosji, którym nie straszny mróz, bo w swoich mieszkaniach mają ciepło i prąd. W akcie desperacji postanawia wykupić bilet i lecieć do Moskwy, bo w swoim mieszkaniu w Wielkiej Brytanii nie ma już wody, ogrzewania i elektryczności. Na miejsce czeka ją jednak niemiła niespodzianka, bo na miejscu spotyka…. wiele swoich rodaczek.
"Ta zima w Rosji będzie trochę cieplejsza" - głosi końcowe przesłanie osobliwej kampanii.
According to Russian propaganda, this is what Tinder will look like this winter in EU: freezing women chasing after Russians who can afford electricity, heat and hot water. pic.twitter.com/YWFqts5wwd
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) November 3, 2022
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Oto rosyjska propaganda "na grubo". Europejki szukają w Rosji schronienia przed zimnem