Rusza Polityka Insight - płatny serwis z analizami
Wydawca tygodnika „Polityka” uruchomił centrum analityczne Polityka Insight. Przygotowywać ono będzie codzienny płatny serwis internetowy z analizami politycznymi i gospodarczymi. Projektem kieruje Wawrzyniec Smoczyński.
- W Polsce coraz trudniej o rzeczową analizę głównych tematów polityczno-gospodarczych. A paradoksalnie zapotrzebowanie na takie treści rośnie - coraz więcej osób ze względów zawodowych musi śledzić agendę polityczną i gospodarczą. Nasz projekt odpowiada na tę potrzebę - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wawrzyniec Smoczyński, dyrektor zarządzający Polityki Insight i redaktor „Polityki”.
Polityka Insight oferować będzie trzy produkty. Pierwszym z nich będzie PI Briefing - poranny przegląd i zapowiedź najważniejszych wydarzeń w polityce i gospodarce, a także przegląd prasy i rubryka personalia o zmianach kadrowych w biznesie i administracji. - Informacje czerpiemy z ministerstw, firm prywatnych, mediów i z własnych źródeł. Naszym głównym celem nie będzie jednak informowanie, tylko analizowanie - podkreśla Smoczyński.
Taki charakter mają dwa kolejne produkty Polityki Insight. PI Agenda to codzienny zestaw kilku (od 5 do 7) analiz na wybrane tematy. - Stworzyliśmy 20-osobowy zespół analityczny, który tworzy własne treści. Analizujemy dane, czytamy raporty i ustawy, rozmawiamy z przedstawicielami administracji i biznesu. Codzienne analizy mają być przejrzyste i zwięzłe, każda mieści się na jednej stronie - mówi nam Smoczyński.
Z kolei w ramach PI Badania raz w miesiącu udostępniany będzie raport na wybrany temat, a co kwartał będzie publikowana prognoza ekonomiczna. W tym serwisie pojawią się też dossiers dotyczące aktualnych wydarzeń.
Materiały do serwisu Polityka Insight przygotowuje niezależny od redakcji „Polityki” zespół stworzony w zdecydowanej większości z analityków - ekonomistów, prawników i socjologów z doświadczeniem w administracji i biznesie. Poza Smoczyńskim w zespole jest tylko dwóch dziennikarzy - jego zastępca Łukasz Lipiński (ostatnio w „Gazecie Wyborczej”) oraz Wojciech Szacki, zajmujący się analizą polityczną (także dotąd związany z „GW”).

- Prace koncepcyjne nad projektem centrum analitycznego ruszyły rok temu. Zespół pracuje od początku stycznia br. i na bieżąco tworzy analizy. W bazie mamy ich już ponad 500 i są już dostępne dla pierwszych klientów - mówi nam Wawrzyniec Smoczyński.
Serwis Polityki Insight kierowany jest do odbiorców instytucjonalnych, m.in. z administracji rządowej i samorządowej, dyplomacji, firm prywatnych, kancelarii prawnych czy podatkowych.
Piotr Zmelonek, dyrektor wydawniczy „Polityki”, w rozmowie z nami podkreśla, że cena dostępu do serwisu z każdym klientem będzie negocjowana indywidualnie. - Będziemy oferować dostęp stanowiskowy. Wraz z rosnąca liczbą zamówień jednostkowa cena będzie spadać - podkreśla Zmelonek. Nie ujawnia, jakie oczekiwania ma wydawca co do liczby subskrybentów Polityki Insight.
Serwis przed wakacjami udostępniony zostanie też w wersji anglojęzycznej, skierowanej m.in. do zagranicznych dyplomatów czy pracowników korporacji z zagranicy. Wszystkie teksty będą tłumaczone na bieżąco przez firmę zewnętrzną.

Polityka sp. z o.o. jest wydawcą tygodników „Polityka” i „Forum” oraz portalu Polityka.pl i płatnej platformy Polityka Cyfrowa.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Rusza Polityka Insight - płatny serwis z analizami
-że na polityce się nie znają ;
-na gospodarce vel ich rynku także;
-na sprawach społecznych też słabo.
a co do rubryki stołków kto kogo gdzie i kiedy to taki pudelek dla administracji ma się rozumieć.