Rynek przeglądarek internetowych: Chrome liderem, mimo spadku
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - we wrześniu br. zanotowała spadek udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku, ale na obu wciąż jest zdecydowanym liderem.
Z danych StatCounter wynika, że we wrześniu br. Chrome miał w skali globalnej 45,58 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 46,26 proc. w sierpniu.
W tym samym czasie niewielki wzrost zanotował drugi w rankingu Internet Explorer Microsoftu - z 20,31 proc. do 20,46 proc., a nieznacznie stracił trzeci Firefox - z 17,5 proc. do 17,44 proc.
Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (11,21 proc. - wzrost o 0,4 pkt. proc.) i Opera (1,39 proc. - spadek o 0,08 pkt. proc.).

W Polsce Chrome również zanotował spadek - z 46,41 proc. w sierpniu do 45,3 proc. we wrześniu. Zyskał na tym drugi w naszym kraju Firefox, odnotowując wzrost z 34,53 proc. do 35,52 proc.
Zdobyte miesiąc wcześniej miejsce na podium utrzymała Opera, ale jej udział zmalał z 7,61 proc. do 7,5 proc., podczas gdy czwartego Internet Explorera wzrósł z 7 proc. do 7,41 proc. Pierwszą piątkę zamyka Safari (2,01 proc. - wzrost o 0,05 pkt. proc.).


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu .webp)



Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome liderem, mimo spadku