Rynek przeglądarek internetowych: Chrome rządzi, Firefox w dół
Google Chrome to zdecydowanie najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie i w Polsce. W naszym kraju kontroluje już prawie 70 proc. rynku.
Z danych StatCounter wynika, że w kwietniu br. Chrome miał w skali globalnej 53,69 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 52,81 proc. w marcu.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 14,44 proc. do 14,64 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, ze spadkiem z 8,75 proc. do 8,41 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (spadek z 6,67 proc. do 6,31 proc.) i Internet Explorer (spadek z 4,18 proc. do 3,91 proc.).
Tymczasem w Polsce Chrome zanotował jeszcze wyraźniejszy wzrost. Przeglądarka Google miała w kwietniu br. 69,54 proc. udziału w naszym rynku, wobec 67,9 proc. w marcu.
Daleko w tyle są w Polsce przeglądarki: Firefox (spadek z 10,7 proc. do 9,36 proc.), przeglądarka Samsung Internet (wzrost z 4,91 proc. do 5,24 proc.), przeglądarka wbudowana w system Android (spadek z 4,66 proc. do 4,59 proc.), oraz Opera (spadek z 4,36 proc. do 4,27 proc.).

Newsletter








Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu .webp)



Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome rządzi, Firefox w dół