Santander Bank Polska i PKO BP podwoiły wydatki reklamowe, w dół ING Bank Śląski
Banki zwiększyły w ub.r. wydatki na reklamy w mediach o 12,6 proc. w porównaniu do 2017 roku. Najwięcej zainwestował Santander Bank Polska, a PKO BP odnotował największy wzrost wydatków. Sektor bankowy minimalnie zwiększył nakłady na reklamy w telewizji, znacząco podniósł budżety na prasę i kina.

W całym 2018 roku tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach banków 1,14 mld zł. Było to 12,6 proc. więcej niż w 2017 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto Kantar Media, bez rabatów).
Największym reklamodawcą w sektorze bankowym był w ub.r. Santander Bank Polska z wydatkami w kwocie blisko 138 mln zł. Były one wyższe w porównaniu z 2017 rokiem o blisko 91 proc. Tak znaczny wzrost był wynikiem rebrandingu i związanej z nim kampanii reklamowej. W 2017 roku bank działał pod nazwą BZ WBK - do rebrandingu na Santander Bank Polska doszło jesienią ub.r.
Drugim największym pod względem wydatków reklamowych bankiem był w ub.r. PKO BP, który z czołówki tych instytucji finansowych zanotował największy wzrost nakładów na reklamę w skali roku. Budżet zwiększył o 87,7 proc., z 56,3 mln zł di 105,8 mln zł.
Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do mBanku z nakładami na reklamę w kwocie 89,3 mln zł, mniejszymi w skali roku o 2,1 proc.
Kolejne miejsca w rankingu zajęły: Bank BGŻ BNP Paribas, który wydał w ub.r. 87,6 mln zł, czyli 6,7 proc. więcej niż rok wcześniej oraz ING Bank Śląski z budżetem w wysokości 82,8 mln zł, o 18,2 proc. mniejszym w porównaniu do 2017 roku.

Ponad połowa wydatków reklamowych banków trafiła w ub.r. do telewizji – było to 689,4 mln zł, czyli tylko 0,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Instytucje te znacząco zwiększyły nakłady reklamowe w innych mediach. W radiu wydały 22,1 proc. więcej – 181,3 mln zł, a w kinach – 90,8 proc. więcej, 123 mln zł.
Reklamy banków w magazynach warte były w ub.r. 58,9 mln zł (wzrost w skali roku o 33,2 proc.), a w gazetach - 45,2 mln zł (wzrost o 33,7 proc.).
Outdoor na reklamach banków zarobił w ub.r. 35,4 mln zł (wzrost o 12,5 proc.), a indoor – 2,7 mln zł (wzrost o 132,2 proc.).


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Santander Bank Polska i PKO BP podwoiły wydatki reklamowe, w dół ING Bank Śląski