Serwisy SVoD w dobrej formie. 28 procent użytkowników więcej w 2019 roku
Serwisy typu SVoD dobrze radziły sobie w 2019 roku - wynika z danych firmy analitycznej Digital TV Research. W ubiegłym roku liczba użytkowników tych platform wzrosła globalnie o 28 procent osiągając na całym świecie poziom 642 milionów. Najwięcej abonentów SVoD jest obecnie w USA, które wyprzedzają pod tym względem Chiny.
Serwisy SVoD to platformy oferujące dostęp do filmów i seriali w technologii streamingu w zamian za miesięczną lub roczną subskrypcję opłacaną przez użytkowników.
W ostatnich latach rynek ofert SVoD dynamicznie rośnie. Świadczą o tym m.in. coraz lepsze wyniki serwisu Netflix, a także udane starty takich platform jak Disney+ czy serwisu HBO Max.
Dobry 2019 rok
Teraz firma analityczna Digital TV Research opublikowała dane wskazujące, że cała branża SVoD może zaliczyć 2019 r. do udanych.
Czytaj także: Kinowe premiery Universal Studios wcześniej w internecie. „Kina muszą wrócić do szeregu”
W ub.r. globalna liczba użytkowników filmowych serwisów streamingowych wyniosła 642 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 28 proc. Analizy wskazują, że statystycznie na jednego użytkownika w 2019 r. przypadało 1,59 subskrypcji na platformach SVoD, podczas gdy rok wcześniej wskaźnik ten był na poziomie 1,44 subskrypcji.
Według Digital TV Research w ub.r. największa liczba (ok. 200 mln) abonentów usług streamingu wideo to mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, na 2. miejscu znajdują się Chiny. W USA w 2019 r. przybyło 43 mln subskrybentów SVoD, podczas gdy w Chinach ich liczba wzrosła o 35 mln.

Czytaj także: Agnes Chu przechodzi z Disney+ do Conde Nast. Zastąpi na stanowisku Orena Katzeffa
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Serwisy SVoD w dobrej formie. 28 procent użytkowników więcej w 2019 roku