SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wyborczy sukces szkodzi biznesowo Mentzenowi. Wyprzedaż akcji jego spółki

Sławomir Mentzen w pierwszej turze wyborów prezydenckich uzyskał prawie 15 proc. głosów. Na początku poniedziałkowej sesji giełdowej akcje jego firmy Mentzen taniały o ponad 10 proc.

Sławomir Mentzen podczas wieczoru wyborczego, fot. x.com/KONFEDERACJA_ Sławomir Mentzen podczas wieczoru wyborczego, fot. x.com/KONFEDERACJA_

W niedzielę w pierwszej turze wyborów prezydenckich na Sławomira Mentzena oddano 2,9 mln głosów, czyli 14,8 proc. ogółu.

Polityk znalazł się na trzecim miejscu, za Rafałem Trzaskowskim (31,4 proc.) oraz Karolem Nawrockim (29,5 proc.), natomiast zdecydowanie wyprzedził m.in. Grzegorza Brauna (6,3 proc.), Szymona Hołownię (5 proc.), Adriana Zandberga (4,9 proc.) i Magdalenę Biejat (4,2 proc.).

Kurs akcji spółki Mentzen mocno w dół

Świetny wyniki wyborczy Sławomira Mentzena przełożył się negatywnie na kurs giełdowy spółki Mentzen, w której Fundacja Rodzinna Mentzen ma 65,07 proc. akcji, a polityk pełni funkcję prezesa.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na początku poniedziałkowej sesji akcje firmy taniały o ponad 10 proc., o godz. 9.20 spadek wynosił 12,04 proc. Kurs zmalał do 37,20 zł. To 35 proc. niżej od ceny z oferty z debiutu giełdowego spółki latem ub.r.

Przez kampanię Mentzen miał mniej czasu dla firmy

Sławomir Mentzen od wczesnej jesieni ub.r. odbywał wiele wieców ze swoimi zwolennikami w różnych regionach kraju. W cokwartalnych sprawozdaniach finansowych spółki Mentzen przyznawał, że z tego powodu mniej czasu może poświęcać na pracę w firmie.

– Jestem teraz w biurze, od dwóch do trzech dni w tygodniu, pozostały czas poświęcając na kampanię. Do wyborów się to niestety nie zmieni – stwierdził w raporcie pod koniec stycznia.

– Kampania wyborcza, która od miesięcy zajmuje zdecydowaną większość mojego czasu, uwagi i energii powoli się kończy. Jeżeli nie wygram tych wyborów, to istotną część tych zasobów przekieruję znowu na Spółkę. Za kilka kwartałów dowiemy się, czy będzie to z korzyścią dla Spółki, czy też nie – napisał w sprawozdaniu pod koniec kwietnia.

W górę przychody i zysk spółki Mentzen

W pierwszym kwartale 2025 roku spółka Mentzen wypracowała 5,73 mln zł przychodów, o 8,3 proc. więcej niż przed rokiem. – Jak co roku mamy dobry pierwszy kwartał, tym razem wyraźnie lepszy niż w 2024 roku. Nie przywiązywałbym się jednak do tych wyników, kolejne kwartały powinny być jak zwykle gorsze, a dodatkowo, udało nam się w tym kwartale zrealizować kilka dużych projektów podatkowo-prawnych, które znacząco poprawiły nasz wynik – skomentował Sławomir Mentzen.

O ile w segmencie doradztwa podatkowego kwartalne wpływy spółki poszły w dół z 3,03 do 2,22 mln zł, o tyle w obszarze księgowości nastąpił wzrost z 2,38 do 3,01 mln zł, a w doradztwie prawnym – z 309,6 do 976,7 tys. zł.

– Kontynuujemy restrukturyzację naszego działu księgowego. Daleko nam jeszcze do końca tego procesu, to nie jest nawet początek końca, ale wydaje się, że jesteśmy już na końcu początku. W przyszłość księgowości patrzę wreszcie z optymizmem. Rozpoczęliśmy też zmiany w naszym dziale prawnym – opisał szef firmy.

Przy ograniczeniu r/r kosztów operacyjnych z 4,33 do 4,23 mln zł jej zysk operacyjny poszedł w górę z 1,34 do 1,99 mln zł, a zysk netto – z 756,9 tys. do 1,29 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Wyborczy sukces szkodzi biznesowo Mentzenowi. Wyprzedaż akcji jego spółki

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Purysta językowy
Panie Zastępco Redaktora Naczelnego!

Pisze Pan, że Menzen "odbywał wiele wieców"
- w jakim to jest języku? Bo na pewno nie po polsku. Wiece można organizować, otwierać, zamykać, obserwować. W wiecach bierze się udział. Odbywać, to można... wszyscy wiedzą co...

wpływy spółki poszły w dół
- Jako osoba, ktora analizuje wyniki finansowe firm z mediów i marketingu, więc często porusza się między przychodami, kosztami finansowymi, EBITDA i zyskiem netto powinien Pan wiedzieć, że tego typu sformuwania nie pasują do profesjonalnych tekstów. To jest język potoczny. Pójść można na grzyby.
2 1
odpowiedź
User
XYZ
Daj purysto chłopu spokój. To już nudne. Czepnij się teraz kogoś innego, masz mnóstwo opcji do wyboru...
3 0
odpowiedź