Spotify wchodzi w audiobooki
Platforma Spotify wprowadziła do swojej oferty audiobooki, na razie w USA, subskrybenci muszą za nie dodatkowo płacić.
W amerykańskiej ofercie Spotify pojawiło się ponad 300 tys. audiobooków. Platforma zapowiada, że chce je sprzedawać także w innych krajach, szczegółów na razie nie podaje.
Audiobooki pojawiają się na platformie, tak samo jak tytuły muzyczne i podcastowe, w wynikach wyszukiwania, rekomendacjach i bibliotekach subskrybentów. Przy każdym tytule jest ikonka zamka wskazująca, że za audiobooki trzeba dodatkowo płacić. Użytkownicy mogą je pobierać na swoje urządzenia, żeby słuchać w trybie offline, i wybierać różne prędkości odtwarzania.
Amerykańskie wytwórnie i serwisy audio osiągnęły porozumienie. Wzrost cen o ponad 15 proc. do 2027 rokuNir Zicherman, wiceprezes Spotify odpowiadający za audiobooki i inne dodatkowo płatne treści, w komunikacie zwrócił uwagę, że audiobooki to dla firmy „znaczący, niezagospodarowany rynek”, który rośnie rok do roku o ok. 20 proc., przy czym ma na razie tylko 6-7 proc. udziału w całym rynku książkowym.
- Wierzymy, że rynek audio i długich form jest znacznie większy niż wielu mogłoby sądzić. Nasza ekspansja w audiobooki jest znaczącym potwierdzeniem tej wiary. A to tylko porzątek - zapowiedział.
Spotify będzie konkurować z platformą Amazona
Według danych firmy Codex Group w 2018 roku liderem amerykańskiego rynku audiobooków była należąca do Amazona platforma Audible z 41 proc. udziału. Audiobooki sprzedają też Apple, Rakuten i Google.
Na Spotify od siedmiu lat oferowane są podcasty, obecnie jest ich na platformie ponad 4,4 mln.
W połowie br. Spotify miało 433 mln comiesięcznych użytkowników (po wzroście o 19 proc. rok do roku), z których 188 mln korzystało z płatnej wersji. Kwartalne wpływy platformy zwiększyły się o 23 proc. do 2,86 mld euro (te z subskrypcji - o 22 proc. do 2,5 mld, a z reklam - o 31 proc. do 360 mln), a wynik operacyjny poszedł w dół z 12 mln euro zysku do 194 mln euro straty.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Spotify wchodzi w audiobooki