Super Bowl bez Pepsi
Firma PepsiCo zrezygnowała z umieszczenia swoich reklam telewizyjnych w trakcie lutowego finału ligi futbolu amerykańskiego NFL.
Oznacza to, że reklamy takich marek napojów jak Pepsi, Pepsi Max i Gatorade nie pojawią się w trakcie transmisji z Super Bowl po raz pierwszy od 23 lat.
Ostatni finał zgromadził przed telewizorami w USA największą widownię w historii relacji z tego wydarzenia (średnio 98,7 mln widzów). 30-sekundowy spot w trakcie transmisji na antenie NBC kosztował wówczas nieco ponad 3 miliony dolarów, a PepsiCo było największym reklamodawcą, wykupując około 4 minut czasu reklamowego.
"W 2010 roku każda z naszych marek napojów posiada strategię i platformę marketingową, w której mniejszy nacisk kładzie się na pojedyncze wydarzenia" - tłumaczy decyzję firmy Frank Cooper, wiceprezes PepsiCo Americas Beverages.
Drugi rok z rzędu z reklamowania się w trakcie Super Bowl zrezygnowała także firma FedEx, która wcześniej była obecna podczas relacji z finału NFL przez kolejnych 18 lat.
Z kolei wśród reklamodawców, których spoty widzowie za oceanem będą mogli obejrzeć podczas najbliższego Super Bowl (relacja na antenie CBS) są m.in. InBev Anheuser-Busch, Coca-Cola, Monster.com, CareerBuilder.com, Diamond Foods, Hyundai, GoDaddy i Bridgestone.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Super Bowl bez Pepsi