„Super Express” zrównał się w sprzedaży z „Gazetą Wyborczą”, najbardziej w dół „Przegląd Sportowy”
We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu 2016 roku wyniosła 279 497 egz., czyli o 6,21 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 136 143 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,88 proc.
Podium uzupełnia „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 0,98 proc. do 136 119 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, przewaga średniej miesięcznej sprzedaży ogółem „Gazety Wyborczej” nad „Super Expressem” zmalała do najniższego poziomu w historii (do zaledwie 24 egz.).
Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” przestały spadać, przychody reklamowe w trzy lata zmalały o połowę (analiza)
Na kolejnym miejscu uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 4,31 proc. Dziennik ten we wrześniu br. sprzedawał się w liczbie 52 793 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 41 959 egz., po spadku o 2,69 proc.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 0,27 proc. i wyniosła 18 731 egz.
Największy spadek procentowy w zestawieniu - wynoszący 11,80 proc. - odnotował z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w analizowanym miesiącu wyniósł 27 900 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
We wrześniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”, który zyskał 8,13 proc.
Najwięcej w tym ujęciu też stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 18,74 proc. (co jest związane m.in. z tym, że w sierpniu rozgrywano igrzyska olimpijskie).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter









Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „Super Express” zrównał się w sprzedaży z „Gazetą Wyborczą”, najbardziej w dół „Przegląd Sportowy”
Więc nawiążę tradycyjnie: na kogo ty się Lis kreujesz? Z małolatów maskotki robisz a ze śmierci przedstawienie.
Rodzina równa się firma - tak to wygląda. Wiesz jak ja kibicuję? Obcięciem gaży. Szczęście za dużo ma zer a wysiłek za mało.