Televisa i Univision uruchomią hiszpańskojęzyczną platformę streamingową
Meksykańska spółka medialna Grupo Televisa i amerykańska Univision Communications sfinalizowały fuzję i ogłosiły powstanie firmy TelevisaUnivision, która w najbliższych miesiącach uruchomi hiszpańskojęzyczną platformę streamingową.
Wartość ogłoszonej jeszcze w kwietniu 2021 r. transakcji, na mocy której powstała spółka joint venture TelevisaUnivision, szacuje się na 4,8 mld dolarów. Wśród inwestorów znalazły się m.in. SoftBank Latin America Fund, Google i The Raine Group. CEO spółki został Wade Davis (Univision), a prezesem - Alfonso de Angoitia (Televisa).
Połączone, liczące 300 tys. godzin treści obu nadawców, obejmą swoim zasięgiem prawie 600-milionową hiszpańskojęzyczną widownię na świecie, w tym ponad 100-milionową w USA i Meksyku. Televisa wnosi do spółki 4 kanały telewizyjne, 27 płatnych stacji, studio filmowe Videocine i serwis VOD Blim TV, a Univision - sieci telewizyjne Univision i UniMás, 9 hiszpańskojęzycznych sieci kablowych, 59 stacji telewizyjnych, 57 stacji radiowych oraz platformę AVOD PrendeTV.

Rusza największa na świecie hiszpańskojęzyczna platforma streamingowa
TelevisaUnivision zapowiedziała uruchomienie hiszpańskojęzycznej platformy streamingowej. W pierwszej połowie tego roku ma wystartować darmowa wersja serwisu wspierana reklamami, a na drugie półrocze planowana jest wersja oparta na płatnych subskrypcjach.
W pierwszej kolejności dostęp do platformy, która jeszcze nie ma swojej nazwy, mają zyskać odbiorcy z USA i Meksyku, a następnie z innych państw Ameryki Łacińskiej oraz Hiszpanii.
Nad produkcjami na potrzeby usługi już pracują m.in. amerykańska piosenkarka i aktorka Selena Gomez, peruwiański pisarz Mario Vargas Llosa, hiszpańska pisarka Maria Duenas oraz meksykański komik Eugenio Derbez.
Alfonso de Angoitia, prezes TelevisaUnivision, zapowiedział, że w pierwszym roku funkcjonowania serwisu co tydzień udostępniany będzie co najmniej jeden nowy, "wysokiej jakości" film lub serial.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Televisa i Univision uruchomią hiszpańskojęzyczną platformę streamingową