„The Independent” z dużym wzrostem czytelnictwa po rezygnacji z wersji drukowanej, zyskują też inne brytyjskie dzienniki
Według raportu „National Readership Survey” w II kwartale tego roku serwis „The Independent” zanotował wzrost czytelników o 46 procent po tym, jak dziennik całkowicie zrezygnował z wydawania wersji drukowanej. Więcej użytkowników cyfrowych mają też inne największe brytyjskie tytuły newsowe: „The Sun”, „The Daily Telegraph”, „The Guardian”, „Daily Star” czy „Daily Express”.
Według danych przytoczonych w raporcie „National Readership Survey” dotyczącym brytyjskiego rynku prasowego w II kwartale br. serwis The Independent notował miesięcznie ponad 21 mln użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost o 46 proc. rok do roku.
Dla „The Independent” to pierwszy okres rozliczeniowy, w którym tytuł ukazuje się jedynie w wersji cyfrowej - z początkiem marca br. wydawca zadecydował o zakończeniu wydawania dziennika jako drukowanej gazety.
Znaczna większość czytelników serwisu to użytkownicy urządzeń mobilnych - jest ich obecnie 18,2 mln, o 81 proc. więcej niż w II kwartale ub.r. 5,7 mln internautów przegląda The Independent na komputerach, i wśród nich także zanotowano wzrost - o 25 proc.
- Uzyskane wyniki świadczą wyraźnie o tym, że decyzja o rezygnacji z wersji drukowanej i przejście całkowicie do internetu była słuszna - zaznacza w komunikacie Jon O'Donnell, dyrektor zarządzający działem sprzedaży „The Independent”. - To też potwierdzenie, że czytelnicy są skłonni zaakceptować nowe kanały dystrybucji treści pod warunkiem, że będą one wysokiej dziennikarskiej jakości.
Raport podaje, że oprócz „The Independent” w internecie zyskują także inne największe brytyjskie tytuły newsowe.
„The Sun” zanotował w II kwartale br. 13,5 mln użytkowników swojego serwisu, co oznacza wzrost o 5 proc. rok do roku. W tym samym czasie sprzedaż drukowanej wersji dziennika spadła o 8 proc.
Internetowe wydanie „The Daily Telegraph” zyskało 26 proc. odbiorców, serwisowi „The Guardian” przybyło 20 proc. czytelników, „Daily Star” miał w cyfrowej wersji 24 proc. więcej użytkowników, a wzrostem na poziomie 42 proc. może się pochwalić „Daily Express”.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: „The Independent” z dużym wzrostem czytelnictwa po rezygnacji z wersji drukowanej, zyskują też inne brytyjskie dzienniki
Największe wyzwanie? Utrzymać jakość treści.