„Guardian” ze wzrostem przychodów. Wspiera go więcej czytelników
Brytyjski wydawca „The Guardian” po pierwszym kwartale tego roku ma 1,3 mln użytkowników płacących dobrowolnie za treści w internecie. Artykuły nie są ukryte za paywallem, czytelników prosi się jednak o docenienie pracy dziennikarzy i finansowe darowizny.

Przychody wydawcy „The Guardian” wzrosły na koniec marca br. o 6,7 proc. rok do roku, do 275 mln funtów – wynika z danych przed audytem, opublikowanych przez Press Gazette.
Wpływy od czytelników cyfrowych (z darowizn, opłat członkowskich i subskrypcji) wzrosły o jedną piątą rok do roku do „ponad” 100 mln funtów. W poprzednim roku finansowym wyniosły 88,2 mln funtów.
W ciągu roku liczba stałych wspierających tytuł w internecie wzrosła o ponad 150 tysięcy do 1,3 mln czytelników, przy znacznie wyższym średnim przychodzie na wspierającego. „To imponujące osiągnięcie” – podał wydawca w liście do pracowników.
Zobacz: Prestiżowy wydawca ma dość. „Zgódź się na cookies albo płać”
Dalej zespół Guardiana poinformowano: „Odnotowaliśmy również wzrost w naszej działalności reklamowej, po kilku trudnych latach, dzięki dobrym wynikom naszych zespołów na całym świecie na bardzo konkurencyjnym rynku. Koncentracja na bezpośrednich relacjach z klientami, zarówno dużymi, jak i małymi, przynosi efekty”.
Dołącz do dyskusji: „Guardian” ze wzrostem przychodów. Wspiera go więcej czytelników