Subskrybenci Netfliksa nie boją się reklam. Niemal co trzeci ma plan ze spotami
Amy Reinhard, szefowa Netfliksa do spraw reklam poinformowała, że już 94 mln subskrybentów platformy wykupuje plan z reklamami. Tacy użytkownicy spędzają średnio 41 godzin miesięcznie przy treściach z najpopularniejszego serwisu streamingowego na świecie.

Tańszy pakiet z reklamami Netfliksa pojawił się w listopadzie 2022 roku. Można go wykupić m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Australii, Japonii, Danii, Szwecji, Norwegii, Korei Południowej i Brazylii. W Polsce plan wciąż nie jest dostępny.
Spoty reklamowe trwają 15 lub 30 sekund i są emitowane podczas seriali, filmów lub przed rozpoczęciem ich odtwarzania. Bloki reklamowe nie powinny przekraczać 4-5 minut na godzinę. W maju 2023 roku nowy pakiet Netfliksa wykupywało 5 mln użytkowników, a rok później było to już 40 mln.
Szansa na dotarcie do młodszych widzów
Jak informuje broadbandtvnews.com, podczas wydarzenia Upfront Reinhard stwierdziła, że Netflix pozwala na dotarcie do znacznie większej liczby widzów w wieku od 18 do 34 roku życia niż jakikolwiek amerykański kanał naziemny czy dostępny w sieciach kablowych lub na satelicie.
Zapowiedziała, że Netflix Ads Suite, platforma reklamowa Netfliksa, która jest dostępna w Stanach Zjednoczonych, w najbliższych dniach zostanie udostępniona także w Europie. – Dzięki naszej technologii, będziemy mogli zaoferować nowocześniejsze narzędzia, lepsze pomiary i więcej kreatywnych formatów – powiedziała menadżerka.
Jedną z nowości jest możliwość wykorzystania własnych danych behawioralnych w Netfliksie, aby skuteczniej dotrzeć z kampanią do użytkowników Netfliksa. Gigant streamingu wprowadził też do oferty możliwość modyfikacji treści przez generatywną sztuczną inteligencję, aby wyświetlać w serialach czy filmach promowane przedmioty.
Obecnie platforma na całym świecie wdraża nową aplikację i interfejs. Netflix w pierwszym kwartale 2025 roku zanotował 10,54 mld dolarów przychodów, o 12,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Bez uwzględnienia zmian kursów walut dynamika wyniosła 16 proc. Netflix od początku 2025 roku nie podaje liczby subskrybentów. Na koniec 2024 roku miał ich 301,63 mln, czyli o 15,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Subskrybenci Netfliksa nie boją się reklam. Niemal co trzeci ma plan ze spotami