The Media Insight Polska dzięki obsłudze Kauflandu z 47 mln zł wpływów i 467 tys. zł zysku
Po rozpoczęciu obsługi sieci sklepowej Kaufland w ub.r. agencja mediowa The Media Insight Polska (należąca do koncernu WPP) osiągnęła 46,95 mln zł przychodów i 466,8 tys. zł zysku netto, wobec 9,44 mln zł wpływów i 435,7 tys. zł zysku w 2019 roku.

Przychody The Media Insight Polska ze sprzedaży usług reklamowych wzrosły rok do roku z 9,36 do 46,59 mln zł, a pozostałe wpływy sprzedażowe - z 81,2 do 357,1 tys. zł. Wszystkie zostały zanotowane w kraju.
Tak duży wzrost wpływów wynika przede wszystkim z tego, że agencja z początkiem ub.r. przejęła od Zenith obsługę mediową sieci sklepów Kaufland, wiosną br. w kolejnym przetargu utrzymała to zlecenie. - Kaufland należy do rosnącej kategorii handel, na którą epidemia nie miała negatywnego wpływu - zaznaczyła w sprawozdaniu złożonym w KRS.
Wyliczyła też, że w ub.r. „skupiła się na rozwijaniu oferty hubowej opartej w głównej mierze o innowacyjne rozwiązania digitalowe dla klientów potrzebujących partnera koordynującego kampanie na różnych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej”.
Wpływy The Media Insight Polska od innych firm z koncernu WPP zwiększyły się z 81,2 do 357,1 tys. zł. Zeszłoroczną sumę w całości stanowiły przychody od agencji GroupM, do której należy 100 proc. udziałów The Media Insight Polska.
46,4 mln zł kosztów operacyjnych
Wydatki operacyjne The Media Insight Polska poszły w górę rok do roku z 8,9 do 46,37 mln zł, z czego te na usług obce (czyli głównie zakup powierzchni reklamowych) - z 8,5 do 45,73 mln zł.
Koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 336,6 do 528,6 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 58,4 do 104,7 tys. zł. Spółka zatrudniała w ub.r. trójkę pracowników etatowych, tyle samo co rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wyniki zyskowności agencji nieco się zwiększyły. Zysk sprzedażowy wzrósł z 544,2 do 579,9 tys. zł, zysk operacyjny - z 528,3 do 579,9 tys. zł, zysk brutto - z 538,1 do 577,8 tys. zł, a zysk netto - z 435,7 do 466,8 tys. zł.
The Media Insight Polska ma rosnąć mocniej niż rynek
W sprawozdaniu zapowiedziano, że The Media Insight Polska w br. będzie kontynuować dotychczasową strategię zakładającą „nie tylko podtrzymanie współpracy z obecnymi klientami, ale i aktywność nowo biznesowa w rosnących kategoriach, takich jak handel i sektor farmaceutyczny, a także sektor ecommerce, którego rola znacząco wzrosła na skutek pandemii”.
Agencja chce też zachęcać swoich klientów do rozszerzania swojej komunikacji o takie elementy jak „działania ecommercowe, badania, analizy konsultingowe , czy otwarcie nowych kanałów mediowych”.
Na początku br. The Media Insight Polska wspólnie z Value Media wygrała przetarg na obsługę eObuwia i Modivo, a w maju pozyskała w taki sposób obsługę Orbico.
Agencja prognozuje, że polski rynek reklamowy zwiększy się w br. o 7-8 proc. - The Media Insight będzie rósł szybciej niż cały rynek reklamowy na skutek wygrania przetargów na obsługę klientów eObuwie i Orbico, którzy należą do rosnących graczy z sektora ecommerce - zaznaczono.
- Spółka zamierza nadal pozyskiwać nowych klientów z różnych branż. W ramach działań z największymi klientami Spółka podejmie próbę zwiększania ich aktywności online, aby wspólnie rozszerzać pola współpracy, nie ograniczając się tylko do mediów obecnie wykorzystywanych przez Klientów - dodano.


Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: The Media Insight Polska dzięki obsłudze Kauflandu z 47 mln zł wpływów i 467 tys. zł zysku