The & Partnership ze spadkiem wpływów o 8 proc. i zysku o 1,4 mln zł
Agencja marketingowa The & Partnership (związana z koncernem WPP) zanotowała spadek przychodów o 8,4 proc. do 126,53 mln zł, a jej zysk netto poszedł w dół z 2,39 mln zł do 962,9 tys. zł.

Przychody The & Partnership z usług reklamowych zmalały rok do roku ze 129,8 do 119,72 mln zł, a te z usług określonych jako pozostałe - z 8,27 do 6,82 mln zł.
Krajowe wpływy agencji spadły ze 106,23 do 98,51 mln zł, natomiast zagraniczne - z 31,84 do 28,02 mln zł. Przychody od innych podmiotów z koncernu WPP poszły w dół z 4,14 do 1,64 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się 1,26 mln zł od GroupM, 1,09 mln zł od m/SIX Communications i 708 tys. zł ujemnych wpływów od Bates Poland.
- W branży reklamowej pandemia (Covid-19) przyczyniła się do spadku przychodów ze sprzedaży ze względu na odwoływane bądź przesuwane kampanie reklamowe klientów głównie z wykorzystaniem tradycyjnych mediów. Jest to w istotnej mierze rekompensowane większym popytem klientów na kampanie z wykorzystaniem mediów digitalowych. Dlatego spadek przychodów ze sprzedaży związany z prowadzeniem kampanii wykorzystujących tradycyjne media (TV, prasa, outdoor, radio) został częściowo złagodzony zwiększoną sprzedażą kampanii internetowych - zaznaczono w sprawozdaniu agencji.
Globalnie sieć The & Partnership została utworzona w 2017 roku, po tym jak pozyskano obsługę kreatywną i mediową Toyoty. Obecnie obsługuje także innych klientów - lokalnych i globalnych.
Koszty zmalały o 7 proc.
Wydatki operacyjne The & Partnership w ub.r. wyniosły 125,17 mln zł, po spadku o 7,3 proc. ze 135,03 mln zł. Koszty usług obcych poszły w dół ze 132,83 do 122,98 mln zł.
Z kolei wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 1,66 do 1,73 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 374,4 do 367,8 tys. zł. W ub.r. w firmie pracowało średnio 18 osób na etacie, o dwie więcej niż w 2019 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty zużycia materiałów i energii poszły w dół z 18 do 1,8 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - ze 113,4 do 60,7 tys. zł.
Pozostałe wpływy operacyjne zmniejszyły się z 231,7 do 158,8 tys. zł, pozostałe wydatki operacyjne - ze 159,8 do 124,3 tys. zł, a koszty finansowe wzrosły ze 145,9 do 186 tys. zł.
Wyniki rentowności The & Partnership wyraźnie się obniżyły. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 3,04 do 1,36 mln zł, zysk operacyjny - z 3,11 do 1,39 mln zł, zysk brutto - z 2,96 do 1,2 mln zł, a zysk netto - z 2,39 mln zł do 962,9 tys. zł.
100 proc. udziałów agencji ma angielska spółka The & Partners Group.


Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: The & Partnership ze spadkiem wpływów o 8 proc. i zysku o 1,4 mln zł