Tomas Lauko i Joana da Cunha Costa Andrade w zarządach Leo Burnett, Publicis Poland i MSL Group
Do zarządów polskich spółek Burnett, Publicis i MSL Group dołączyli Tomas Lauko i Joana da Cunha Costa Andrade, menedżerowie z regionalnych struktur Publicis Groupe. Zastąpili m.in. Jarosława Ziębińskiego i Tomasza Pawlikowskiego, którzy niedawno odeszli z koncernu.
Do zarządów Leo Burnett i Publicis został też powołany Piotr Piętka, natomiast prezesem MSL Group od wiosny ub.r. jest Sebastian Stępak.
W MSL Group z zarządu odwołani zostali Jarosław Ziębiński i David Clark, a w Leo Burnett i Publicis - Jarosław Ziębiński, David Clark i Tomasz Pawlikowski.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
O odejściu Tomasza Pawlikowskiego z Publicis Groupe poinformowano w lutym. Menedżer był związany z koncernem przez 30 lat, przez ostatnie trzy lata jako co-CEO, wspólnie z Piotrem Piętką, kierował firmą w Polsce.
Jarosław Ziębiński pracę w Publicis Groupe zaczął w 1996 roku. Z końcem marca br. przestał być szefem firmy na region Północnej i Środkowej Europy, jego obowiązki przejął Tomas Lauko.
Dwa tygodnie temu ogłoszono, że z Publicis Groupe Polska po ponad 20 latach pracy żegna się Marek Gargała, w ostatnich latach członek zarządu i szef obszaru creative practice. To drugiej stanowisko nie zostanie obsadzone.
Tomas Lauko w Publicis Groupe pracuje od ponad 10 lat. Pełnił m.in. funkcje dyrektora Zenith w Czechach i Rosji.
Joana da Cunha Costa Andrade pełni funkcje zarządcze w kilku spółkach Publicis Groupe w Europie Środkowo-Wschodniej.
Polskie firmy Publicis Groupe nie podały jeszcze wyników finansowych za ub.r. W 2019 roku agencja Publicis Poland zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 26,2 proc. do 33,16 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 4,78 do 1,12 mln zł. Należąca do niej spółka Publicis Lion miała 14,72 mln zł wpływów i 224 tys. zł zysku.
Agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 21,7 proc. do 21,85 mln zł oraz zysku operacyjnego z 1,69 do 1,47 mln zł, a zysk netto firmy poszedł w górę z 30,23 do 39,1 mln zł, głównie dzięki dywidendom od Starcomu i SMG Poland.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Tomas Lauko i Joana da Cunha Costa Andrade w zarządach Leo Burnett, Publicis Poland i MSL Group