TOP10 reklamodawców: Unilever i Orange w górę, Kino Świat w dół
W kwietniu br. najwięcej na reklamy w tradycyjnych mediach, podobnie jak wcześniej wydał Aflofarm. Nakłady marketingowe znacznie zwiększyli Unilever Polska i Orange Polska, a ograniczyli je m.in. Kino Świat i P4.

Z danych cennikowych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że Aflofarm Farmacja Polska wydał na reklamy w mediach (bez internetu) 118,2 mln zł. Było to 6,4 proc. więcej niż rok temu - dynamika wzrostu wydatków tego marketera ostatnio mocno hamuje, bo we wcześniejszych okresach zwiększał nakłady na reklamę rok do roku od kilkunastu do kilkudziesięciu procent (zobacz szczegółowe dane z I kwartału br.).
W największym stopniu wzrosły, w porównaniu do kwietnia ub.r., wydatki reklamowe Unilevera Polska i Orange Polska. Pierwszy koncern zainwestował we wsparcie swoich marek o 48,4 proc. więcej (47,5 mln zł), a drugi - o 25 proc. więcej (52,9 mln zł).
Najwięksi reklamodawcy w mediach | |||
(dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | IV 2014 | IV 2015 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 111 081 778 zł | 118 166 701 zł | 6,4 |
ORANGE POLSKA | 42 265 795 zł | 52 852 103 zł | 25 |
UNILEVER POLSKA | 31 999 242 zł | 47 481 868 zł | 48,4 |
LIDL POLSKA | 44 560 947 zł | 43 842 539 zł | -1,6 |
METRO GROUP | b.d. | 35 428 219 zł | b.d. |
OLIMP LABORATORIES | b.d. | 28 871 070 zł | b.d. |
KINO ŚWIAT | 39 629 875 zł | 28 743 825 zł | -27,5 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | b.d. | 28 738 359 zł | b.d. |
USP ZDROWIE | b.d. | 27 676 988 zł | b.d. |
P4 | 31 349 855 zł | 26 984 185 zł | -14 zł |
razem | 2 589 004 555 zł | 2 536 059 832 zł | -2 |
Większość reklamodawców, którzy w ub.r. byli w czołówce firm najwięcej inwestujących w reklamy w mediach, ograniczyła swoje wydatki.
Lidl Polska wydał 1,6 proc. mniej (43,8 mln zł), dystrybutor filmowy Kino Świat - 27,5 proc. mniej (28,7 mln zł), a P4 (Play) - 14 proc. mniej (27 mln zł). Poza czołówką znalazły się takie firmy, jak Procter & Gamble Polska, L'Oreal Polska, Polkomtel i T-Mobile. Ich miejsca zajeli tacy marketerzy jak Metro Group, Olimp Laboratories, Volkswagen Group Polska i USP Zdrowie.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: TOP10 reklamodawców: Unilever i Orange w górę, Kino Świat w dół