Trendy turystyczne podczas tegorocznych wakacji. W Google szukaliśmy hoteli
Podczas tegorocznych wakacji Polacy częściej niż agroturystyki czy campingu szukali w sieci hoteli. W przypadku zagranicznych podróży lotniczych nowym liderem została w lipcu Grecja.

Rok wcześniej to agroturystyka cieszyła się największym zainteresowaniem wśród haseł wpisywanych przez użytkowników do polskiej wersji wyszukiwarki Google. Hasło "agroturystyka" pod kątem wyszukiwań odnotowało wzrost o 32 proc. w porównaniu do roku 2019. Podobnie jak w przypadku campingów, gdzie liczba wyszukiwań wzrosła o 46 proc. w porównaniu do roku 2019 – wynika z wewnętrznych danych Google.
"Jak wynika z analizy przeprowadzonej w ostatnich dniach sierpnia bieżącego roku trend fascynacji agroturystyką i kamperami z zeszłego roku nadal z nami pozostał, jednak rok do roku obie kategorie odnotowały delikatne spadki w kontekście wyszukiwania. Tu odpowiednio 9 proc. oraz 7 proc. za lipiec rok do roku" - powiedział Jacek Bisiński, Travel Consultant w Google.
Natomiast pod względem wyszukiwań w lipcu br. do łask wróciły hotele.
"Zainteresowanie hotelami w Polsce zdecydowanie wykazuje największą dynamikę wzrostu wśród pozostałych typów zakwaterowania, prawie 30 proc. lipiec rok do roku" – wyjaśnił Bisiński.
"Polacy jeszcze chętniej wyszukiwali krajowych kierunków porównując lipiec 2021 do maja 2021. Obecnie wyszukiwania haseł podróżniczych dotyczących Polski stanowią 77 proc. wyszukiwań, a w maju było to 69 proc." – powiedział Bisiński.
Jak zaznaczył, w przypadku podróży lotniczych za granicę nowym liderem w lipcu została Grecja detronizując Włochy, które "spadły" na 5 pozycję w porównaniu do maja 2021.
"Dalej chętnie szukamy podróży lotniczych do Chorwacji, Turcji oraz Hiszpanii" – dodał.
W przypadku popularnych haseł w kategorii podróże największą dynamikę rok do roku wykazują hasła związane z hotelami np. "hotel gołębiewski wisła" czy frazy nocleg + duże miasto np. "noclegi wrocław".
"Coraz mniej popularnymi hasłami są natomiast frazy związane z domkami letniskowymi (np. domki na kaszubach, domek w bieszczadach) czy też hasła związane z polami kempingowymi (np. pole namiotowe, camping mazury)" – podsumował Bisiński.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Trendy turystyczne podczas tegorocznych wakacji. W Google szukaliśmy hoteli