Twitch testuje reklamy wyświetlane w trakcie streamów. Użytkownicy oburzeni, twórcy sceptyczni
Należący do Amazona serwis Twitch oferujący dostęp do relacji z gier w streamingu oraz innych treści rozpoczął testy wyświetlania reklam w trakcie oglądanych streamów. Spotów reklamowych nie oglądają użytkownicy korzystający z płatnego pakietu Twitch Prime. Nowa forma monetyzacji serwisu wzbudziła protesty wielu użytkowników, z kolei twórcy publikujący treści na Twitchu uważają że nie da się dzięki niej dużo zarobić.
Serwis Twitch działa w internecie od 2011 r. Pozwala użytkownikom zamieszczać i oglądać tzw. gameplay’e, czyli wideo z fragmentami przebiegu gier komputerowych prowadzonych na różnym sprzęcie. W połowie 2014 r. Twitch został kupiony przez koncern Amazon za kwotę 970 mln dol. W kolejnych latach na Twitchu zaczęły się pojawiać także materiały nie związane bezpośrednio z grami.
Reklamowe testy
Teraz Twitch rozpoczął testowanie nowego formatu reklamowego, który oznacza wyświetlanie spotów w trybie mid-roll, czyli w trakcie oglądania przez użytkownika wybranego przez niego materiału wideo.
Według nieoficjalnych informacji próby związane z nadawaniem reklam w nowej formie dotyczą na razie jedynie wybranych odbiorców Twitcha. Spotów nie widzą natomiast użytkownicy płatnych kont na Twitchu, z których można korzystać w ramach abonamentowej opłaty w programie Amazon Prime.
Czytaj także: Pandemia napędza streaming gier. Dominuje Twitch, Facebook Gaming o 200 procent w górę
Użytkownicy oburzeni, twórcy rozczarowani
Wprowadzone przez Twitch testy nowego formatu reklamowego nie spotkały się z przychylnym przyjęciem. Użytkownicy serwisu, którzy zetknęli się z próbami zaznaczają, że reklamy pojawiają się w najmniej oczekiwanych i najciekawszych momentach streamów, co zdecydowanie psuje zadowolenie z odbioru treści.
Platform controlled mid roll ads on live streams are G A R B A G E pic.twitter.com/KTtLbNHVEs
— henry🇪🇺 (@GottaBeHenry) September 15, 2020
Z kolei streamerzy, którzy mają odpowiednie umowy reklamowe z Twitchem narzekają, że nowy format reklamowy przynosi im niewielkie korzyści. Cytowani przez serwis The Verge twórcy ujawniają, że testowane reklamy w jednym okresie rozliczeniowym mogą im dać co najwyżej kilka dolarów przychodów.
W odpowiedzi na krytykę Twitch oświadczył, że prowadzone obecnie próby to jedynie eksperyment i nie ma żadnych konkretnych planów wprowadzenia tego rozwiązania na stałe.
Czytaj także: Twitch uruchamia Twitch Sports. Umowy z Realem Madryt, Arsenalem, Juventusem i Paris Saint-Germain

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Twitch testuje reklamy wyświetlane w trakcie streamów. Użytkownicy oburzeni, twórcy sceptyczni