„Twój Styl” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce
W okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Z kolei wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,19 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,21 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,87 proc., która zanotowała spadek o 0,48 pkt. proc.
Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,38 proc. pytanych (spadek o 1,31 pkt. proc.).
Tuż za pierwszą trójką uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,32 proc., czyli o 1,20 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji ósmej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 6,02 proc. osób, czyli o 2,04 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | listopad 2012 – kwiecień 2013 | listopad 2011 – kwiecień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 11,19% | 12,21% |
Claudia | 8,87% | 9,35% |
Cztery Kąty | 7,38% | 8,69% |
Focus | 7,32% | 8,52% |
Murator | 7,12% | 7,63% |
Poradnik Domowy | 6,92% | 7,80% |
Kobieta i Życie | 6,64% | 7,15% |
Przyślij Przepis! | 6,02% | 3,98% |
Dobre Rady | 5,91% | 6,24% |
Świat Kobiety | 5,70% | 5,89% |
Olivia | 5,49% | 6,53% |
Przepisy Czytelników | 5,47% | 5,91% |
Komputer Świat | 5,47% | 5,91% |
Mój Piękny Ogród | 5,29% | 5,75% |
National Geographic | 5,08% | 5,51% |
Avanti | 4,94% | 5,55% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 4,68% | 4,95% |
Świat Wiedzy | 4,48% | 4,07% |
Glamour | 3,93% | 4,59% |
Pani | 3,83% | 3,84% |
Świat Zdrowia | 3,56% | - |
Mamo To Ja | 3,53% | 4,27% |
Działkowiec | 3,31% | 4,85% |
CD Action | 3,01% | 3,40% |
CKM | 2,94% | 3,14% |
Dom & Wnętrze | 2,64% | 2,87% |
Cosmopolitan | 2,58% | 3,01% |
Joy | 2,50% | 3,26% |
Zwierciadło | 2,46% | 2,56% |
Moje Mieszkanie | 2,44% | 3,09% |
Elle | 2,42% | 2,30% |
PC Format | 2,31% | 2,77% |
Auto Motor i Sport | 2,29% | 2,44% |
Moje Gotowanie | 2,21% | 2,71% |
Playboy | 2,20% | 2,17% |
Focus Historia | 2,05% | 1,89% |
Moda na Zdrowie | 2,00% | 2,01% |
TopGear | 1,93% | 1,83% |
M jak mieszkanie | 1,90% | 2,35% |
Przepis na Zdrowie | 1,87% | - |
Dobre Wnętrze | 1,86% | 1,85% |
Logo | 1,84% | 1,85% |
Uroda | 1,82% | 2,01% |
Dziecko | 1,78% | 1,94% |
Ładny Dom | 1,70% | 1,96% |
Auto Świat Poradnik | 1,70% | 1,74% |
Świat Motocykli | 1,69% | 1,87% |
Zdrowie | 1,66% | 2,02% |
PC World | 1,66% | 1,83% |
Men's Health | 1,65% | 1,79% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,64% | 1,62% |
Twoje Dziecko | 1,63% | 1,95% |
National. Geographic. Traveler | 1,63% | 1,62% |
Charaktery | 1,62% | 1,83% |
Kuchnia | 1,38% | 1,78% |
Magazyn Futbol | 1,38% | 1,63% |
Wróżka | 1,30% | 1,42% |
Na ścieżkach życia | 1,28% | 1,14% |
Twój Maluszek | 1,26% | 1,75% |
Chip | 1,21% | 1,60% |
Przepis na Ogród | 1,21% | 1,32% |
Forbes | 1,17% | 1,32% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,13% | 0,92% |
InStyle | 1,12% | 1,24% |
Burda | 1,10% | 1,43% |
Vita | 1,03% | 1,25% |
M jak Mama | 0,99% | 1,25% |
Bravo Girl | 0,98% | 1,40% |
Majster | 0,98% | 1,15% |
Film | 0,97% | 1,59% |
Reader's Digest | 0,89% | 0,94% |
Twist | 0,89% | 0,98% |
21. wiek | 0,84% | 0,88% |
Zbuduj Dom | 0,79% | 0,95% |
Podróże | 0,72% | 0,75% |
Sukces | 0,71% | 0,70% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne | 0,65% | - |
Weranda | 0,63% | 0,90% |
Shape | 0,62% | 0,64% |
Voyage | 0,62% | 0,78% |
Hot Moda & Shopping | 0,61% | 0,65% |
Architektura-Murator | 0,47% | 0,47% |
Fun Club | 0,47% | 0,51% |
SENS Rozwój Zdrowie Piękno | 0,41% | 0,50% |
Żagle | 0,39% | 0,42% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,09 proc. pytanych, czyli o 0,40 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | listopad 2012 – kwiecień 2013 | listopad 2011 – kwiecień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,09% | 2,49% |
Auto Świat 4x4 | 1,45% | 1,94% |
Komputer Świat Gry | 1,39% | 1,63% |
Sól i Pieprz | 0,83% |
|
Elle Decoration | 0,66% | 0,66% |
Weranda Country | 0,35% | 0,34% |
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) | 0,21% | 0,24% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków i w okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku na losowej próbie 22 099 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Od stycznia do kwietnia 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „SENS Rozwój Zdrowie Piękno”, „Świat Zdrowia” i „Zbuduj Dom”. Natomiast w listopadzie i grudniu 2012 roku nie był badany miesięcznik „Przyślij Przepis Wydanie Specjalne”.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce