Unilever widzi „znaczący wzrost” skuteczności w przechodzeniu na marketing oparty na danych
Koncern FMCG Unilever ujawnił, że większy nacisk na marketing oparty na danych i programatyczne podejście do kupowania mediów pomaga poprawić ROI (zwrot z inwestycji). Przyznaje, że ma trudności z zatrudnieniem wystarczającej liczby osób do prowadzenia bardziej złożonych kampanii cyfrowych.
Unilever kilkanaście miesięcy temu zaczął więcej inwestować w marketing oparty na danych (data driven marketing), aby „osiągnąć znaczący wzrost” w zakresie efektywności marketingowej i zwrotu z inwestycji.
Alan Jope,, dyrektor generalny firmy omawiając wyniki II kwartału br. z analitykami powiedział, że obecnie działania komunikacyjne marek „napędzane” są danymi i działaniami w modelu programmatic. Istniejące 24 tzw. centra cyfrowe utworzone w ramach firmy odpowiadają obecnie za ponad 600 kampanii marketingowych opartych na danych.
Ujawnił, ze to pomogło Unileverowi zmniejszyć inwestycje w markę i marketing o 30 punktów bazowych, zachowując efektywność dzięki „nowym dyscyplinom”, w tym reklamie cyfrowej i optymalizacji wydatków w czasie rzeczywistym. - Nasza komunikacja z marką jest prowadzona przez świadomą i opartą na danych segmentację odbiorców oraz programatyczne podejście do kupowania mediów - powiedział.
Unilever odkrył, że segmenty odbiorców zidentyfikowane przez jego zespoły cyfrowe są odpowiednie dla wielu kategorii i marek, co pomaga zwiększyć wydajność. Określa je mianem tzw. supersegmentów.
Alan Jope jako przykład dobrze prowadzonej komunikacyjnie w tym kontekście marki wskazał markę dezodorantu Axe (Lynx w Wielkiej Brytanii) i jej współpracę z DJ Martinem Garrixem. Wyjaśnił, że Unilever stara się tworzyć treści, które „konwertują więcej” z grupą docelową młodych konsumentów.
Unilever planuje w tym roku uruchomić więcej centrów cyfrowych. Alan Jope przyznał jednak, że zatrudnianie osób zdolnych do prowadzenia „złożonych” kampanii cyfrowych pozostaje wyzwaniem i zwiększa koszty.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Unilever widzi „znaczący wzrost” skuteczności w przechodzeniu na marketing oparty na danych