Vercom kupił 67,42 proc. udziałów PushPushGo
Firma technologiczna Vercom, należąca do grupy kapitałowej R22, kupiła 67,42 proc. udziałów w krakowskiej spółce PushPushGo działającej w obszarze komunikacji web push. Wartość transakcji wyniosła 9,4 mln zł.
W komunikacie giełdowym Vercom podano, że zakup PushPushGo został sfinansowany ze środków pozyskanych przez firmę w niedawnej ofercie publicznej.
Umowa inwestycyjna i umowa wspólników zawarta z założycielami przewiduje dwie opcje zakupu przez Vercom udziałów PushPushGo od założycieli tj. po 24 miesiącach 16 udziałów i po 48 miesiącach pozostałych 27 udziałów umożliwiając tym samym osiągnięcie przez Vercom 100 proc. kapitału zakładowego spółki.
PushPushGo działa w obszarze komunikacji web push (powiadomienia w przeglądarkach internetowych) z ekspozycją na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Współpracuje z ponad 150 klientami w Polsce i na całym świecie.
- PushPushGo to bardzo ciekawa spółka technologiczna z fantastycznym zespołem i founderami, którzy z pasją i konkretnym planem od początku rozwijają swój produkt. Dla nas jest to inwestycja w technologię web push, która powiększy nasze portfolio usług o nowy kanał oraz pozyskanie know-how i doświadczonych ekspertów specjalizujących się w tym obszarze - komentuje Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom.
- Dzięki temu nasza oferta platform CPaaS będzie jeszcze bardziej kompletna i dopasowana do potrzeb najbardziej wymagających klientów. Dodatkowo dostrzegamy mocne synergie sprzedażowe pozostałych kanałów (mobile push, e-mail, SMS, OTT) dla klientów PushPushGo oraz web push dla naszych klientów - zapowiada.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Cieszę się, że nasze działania zostały zauważone i że wspólnie z zespołem Vercom będziemy pracować nad jeszcze efektywniejszym rozwojem naszej technologii i biznesu. Aktualnie jesteśmy liderem w obszarze web push, a dzięki inwestycji Vercomu zyskamy kolejne kanały komunikacji, co naturalnie będzie generowało synergie sprzedażowe. Pozyskując, tak doświadczonego partnera będziemy w stanie rosnąc jeszcze szybciej i skalować nasz biznes na nowe rynki – dodaje Dawid Mędrek, CEO PushPushGo.
Vercom kupił Freshmail
To druga w ostatnich kilku dniach akwizycja przeprowadzona przez Vercom. Dwa dni temu Vercom podpisał umowę kupna 100 proc. udziałów w spółce Freshmail za 25 mln zł. Kwota ta została powiększona o 2,78 mln zł zgromadzone na rachunkach bankowych Freshmail.
FreshMail to dostawca usług e-mail marketingu w Polsce. Z grupą współpracuje ponad 6,5 tys. klientów, którymi są zarówno duże firmy enterprise, jak i małe i średnie firmy.
Vercom zadebiutował na giełdzie na początku maja. Cena emisyjna w ofercie publicznej spółki wynosiła 45 zł. Oferta objęła 4 mln nowo emitowanych akcji, a także 1 mln akcji sprzedawanych przez założycieli, stanowiących 6,91 proc. kapitału spółki.
Vercom to spółka technologiczna, tworząca platformy komunikacyjne w chmurze, które umożliwiają firmom budowanie i rozwijanie relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji.
W 2020 roku przychody Vercomu wzrosły o 49 proc. rdr do 116,6 mln zł. Skorygowana EBITDA wyniosła 26,3 mln zł, a zysk netto 19,4 mln zł.
Większościowym akcjonariuszem Vercomu jest inna notowana na GPW spółka - R22.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Vercom kupił 67,42 proc. udziałów PushPushGo