Viaplay krytykowana za problemy techniczne w czasie finału Ligi Europy
Część subskrybentów platformy Viaplay skarżyła się na duże problemy techniczne z transmisją środowego finału piłkarskiej Ligi Europy. Użytkownicy parokrotnie wytykali już Viaplay takie usterki.

W finale Ligi Europy zagrały Eintracht Frankfurt i Rangers, po dogrywce był remis 1:1, a w rzutach karnych wygrała niemiecka drużyna. Mecz zaczął się o godz. 21:00, w Polsce był na wyłączność transmitowany na platformie Viaplay.
Zaraz po rozpoczęciu gry w mediach społecznościowych pojawiły się wpisy użytkowników na temat problemów technicznych z transmisją. - Jak mam oglądać bez obrazu i dźwięku? Strach się bać z Premier League w przyszłym sezonie - stwierdził Karol Komański na fanpage’u facebookowym Viaplay Sport (od sierpnia br. Viaplay będzie pokazywać w Polsce ligę angielską, przejmuje te transmisje od Canal+).
- Mnie co chwilę wyrzuca z transmisji. Dramat !! - napisał Maciek Sobczak. - Dajcie już sobie spokój z tymi wszystkimi transmisjami!!!! Bo to jest DRAMAT!!!! Chciałem obejrzeć sobie finał a nie mogę bo się cały czas zawiesza obraz...i co w tym przypadku Viaplay???? Tylko nie odpisujcie że wasi specjaliści pracują nad problemem !!!! Tragedia - relacjonował Łukasz Rzeźnik.
Niektórzy użytkownicy zamieszczali zdjęcia lub nagrania wideo potwierdzające, że nie mogli oglądać transmisji na Viaplay.
No u mnie też się rozkręca ⚽️ pic.twitter.com/VoFnyLLP1M
— Darek Z (@DarekZ78) May 18, 2022
- Możecie kupować najciekawsze prawa i robić najbardziej merytoryczny komentarz, ale jeśli nie da się tego oglądać, to równie dobrze możecie puszczać program Gotuj z Panasewiczem - skomentował na Twitterze Łukasz Bojarski.
- Przy jakości, którą dał Canal Plus, Eleven, TVP, czy Polsat oglądanie piłki w opcji nieustannej zacinki to są pierwsze lata 90. Sorry, ale to jest mega słabe i odbiera przyjemność ze smakowania piłki. To są te detale. ;) @viaplaysportpl - stwierdził Michał Majewski, wieloletni dziennikarz prasowy, od paru lat pracujący w branży PR.
Niezła kupa. Wstyd. 30 min. z czego 20min. to stopklatki. pic.twitter.com/2FkkQjvQ2r
— Popo Lopo (@BumerangKij) May 18, 2022
Przedstawiciele Viaplay nie odnosili się do krytycznych komentarzy ani na fanpage’u facebookowym, ani profilu twitterowym.
Z drugiej strony pojawiły się wpisy użytkowników zadowolonych z jakości transmisji. - Viaplay dziś zero problemów, jakość obrazu też bardzo dobra. W końcu - napisał na Twitterze Tomek Hatta z iGol. - Na początku zaciął mi się obraz, a głos był. Włączyłem jeszcze raz i elegancko na tablecie hula. A na jakość obrazu nie narzekam, bo w kablówce miałem gorszą ;) #Viaplay - stwierdził Jan Gawlik.
Internauci wymieniali się też informacjami, jakie konfiguracje sprzętowe są najlepsze do korzystania z Viaplay.
Prawdopodobnie tylko te 3 sposoby zapewniają 100% bezproblemową jakość Viaplay. pic.twitter.com/wZ2iioaH3W
— Pajki95 (@pajki95) May 18, 2022
Problemy na Viaplay podczas transmisji z piłki nożnej i KSW
Zaraz po starcie Viaplay w Polsce na początku sierpnia ub.r. wielu użytkowników narzekało, że na platformie transmisje są dostępne jedynie w jakości 720 p. - Rozdzielczość naszych transmisji sportowych na żywo to HD 720p, co oznacza 720 linii ze skanowaniem progresywnym. Jednak, co ważniejsze, transmitujemy wszystkie wydarzenia sportowe z prędkością 50 klatek na sekundę (kl./s), co zapewnia fantastyczne wrażenia wizualne. Niektóre urządzenia nie obsługują 50 kl./s, więc otrzymują 25 kl./s - tłumaczyło wtedy biuro prasowe platformy.
Potem parokrotnie pojawiały się poważne usterki techniczne podczas transmisji na Viaplay. Na początku grudnia ub.r. subskrybenci nie mogli obejrzeć dużej części hitowego meczu Borussia Dortmund - Bayern Monachium, m.in. gola strzelonego przez Roberta Lewandowskiego. Wówczas Viaplay przepraszała i zaproponowała subskrybentom obniżkę opłaty za następny miesiąc o 25 proc.
W drugiej połowie grudnia użytkownicy narzekali na jakość pierwszej transmisji Viaplay z gali KSW. Platforma zapewniała, że problemy dotknęły niewielką grupę subskrybentów.
Kolejny raz usterki pojawiły się przy transmisji z gali KSW w połowie stycznia, w konsekwencji wielu użytkowników nie obejrzało ostatniej minuty walki wieczoru i ogłoszenia werdyktu sędziowskiego. - Ostatniej nocy doświadczyliśmy problemów technicznych podczas transmisji gali KSW, dotknęły one finałowej walki wieczoru. Bardzo przepraszamy naszych klientów za niedogodności - stwierdziła Viaplay w mediach społecznościowych.
Na koniec pierwszego kwartału br. Viaplay miała poza Skandynawią 1,208 mln subskrybentów, z czego większość w Holandii, w której wystartowała z początkiem marca. Oznacza to, że w Polsce z platformy korzystało poniżej 600 tys. płacących użytkowników.
Kwartalne przychody Viaplay poszły w górę o 28,7 proc. do 1,2 mld koron szwedzkich, to największy pion biznesowy koncernu NENT Group.
W środę walne zgromadzenie akcjonariuszy NENT Group przegłosowało zmianę nazwy firmy na Viaplay Group. Do końca 2023 roku platforma ma być obecna w 21 krajach.
Niedawno koncern zapowiedział otwarcie centrum technologicznego w Barcelonie, które ma wspierać jej ekspansję na kolejnych rynkach.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Viaplay krytykowana za problemy techniczne w czasie finału Ligi Europy