Virtualo podwoiło wpływy, 4,4 mln zł dywidendy dla Empiku
Sprzedająca e-booki i audiobooki spółka Virtualo osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów o 90,5 proc. do 61,59 mln zł, większość pochodzi od Empiku. Zysk netto firmy poszedł w górę z 993,3 tys. zł do 4,11 mln zł, na dywidendę dla Empiku przeznaczone zostanie 4,39 mln zł.

Virtualo oferuje przede wszystkim e-booki, audiobooki i prasę cyfrową - sprzedaje je na własnej platformie oraz dostarcza do ponad 20 innych e-sklepów, m.in. Empik.com, Legimi.com Gandalf.com.pl, Publio.pl i Ebookpoint.pl.
Zdecydowanie największym kontrahentem spółki jest Empik, przychody od niego poszły w górę rok do roku z 17,91 do 43 mln zł. Natomiast łączne przychody w ramach grupy kapitałowej Empik zwiększyły się z 18,29 do 43,13 mln zł.
- Bardzo istotna jest współpraca w ramach grupy kapitałowej, która pozwala na szybkie reagowanie na trendy rynkowe. Efektem tej współpracy jest rozszerzenie sprzedaży treści elektronicznych na kanały mobilne poprzez aplikację Empik oraz Empik GO - opisano w sprawozdaniu Virtualo.

Cztery lata temu Virtualo wchłonęło spółkę Biblioteka Akustyczna produkującą audiobooki. W ub.r. ta firma zrealizowała ponad 50 nowych audiobooków na CD i ponad 90 w formacie mp3, wyprodukowała też ponad 200 nagrań na zlecenie innych podmiotów.
Z drugiej strony Virtualo współpracuje z ponad 800 wydawcami oraz przeszło 400 pisarzami i autorami podcastów. Na koniec ub.r. w ofercie miała ponad 50 tys. e-booków i ponad 26 tys. audiobooków.
- Mijający rok był bardzo dobry dla firmy Virtualo jak i dla całej branży publikacji i dystrybucji treści cyfrowych. Rynek e-booków i audiobooków odnotował wzrost sprzedaży, który jest potwierdzeniem dalszego dynamicznego rozwoju tego segmentu e-biznesu - podsumowano w sprawozdaniu.
Koszty 87 proc. w górę
Wydatki operacyjne Virtualo zwiększyły się rok do roku z 30,89 do 57,64 mln zł (czyli o 86,6 proc.), z czego 27,13 do 50,53 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 1,5 do 1,58 mln zł, a koszty ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych zmalały z 377,8 do 350,9 tys. zł. W ub.r. w spółce pracowało średnio 18 osób na etacie, o trzy mniej niż w 2019 roku.
Koszty amortyzacji poszły w górę z 476,4 do 518,5 tys. zł, a pozostałe wydatki rodzajowe - z 1,26 do 3,52 mln zł.
Pozostałe wpływy operacyjne zwiększyły się ze 102 tys. zł do 1,15 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 296,7 do 9,9 tys. zł.
Koszty poniesione wobec innych spółek z grupy Empik poszły w górę z 2,84 do 8,76 mln zł, z czego te wobec Grupy Wydawniczej Foksal - z 2,03 do 7,89 mln zł.

4,39 mln zł na dywidendę dla Empiku
Wyniki zyskowności Virtualo poszły mocno w górę. Zysk sprzedażowy zwiększył się z 1,45 do 3,95 mln zł, zysk brutto - z 1,21 do 5,08 mln zł, a zysk netto - z 993,3 tys. zł do 4,11 mln zł.
Empik ma 100 proc. udziałów Virtualo. Na walnym zgromadzeniu zdecydował, że z zeszłorocznego zysku netto spółki 1,12 mln zł zasili jej kapitał zapasowy, natomiast 2,99 mln zł plus 1,4 mln zł zostanie przekazane na dywidendę.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Virtualo podwoiło wpływy, 4,4 mln zł dywidendy dla Empiku