Volkswagen wprowadza nowe logo samochodów sportowych
Koncern Volkswagena zaprezentował nowe logo dla marki Volkswagen R - gamy swoich samochodów sportowych, które m.in. od kilkunastu lat goszczą na torach wyścigowych na całym świecie.

Firma podkreśla, że nowe logo ma przejrzysty design spójny z wizerunkiem całego koncernu Volkswagena. Po raz pierwszy nowe logo pojawi się na modelu Atlas Cross Sport R-Line oferowanym w Ameryce Północnej.
Modele oznaczone symbolem R zaliczają się do najbardziej sportowych w gamie Volkswagena, od 2002 roku goszczą na torach wyścigowych na całym świecie. Wśród nich były takie modele, jak Golf R, Passata R36, Touareg R50, Scirocco R i Golf R Cabrio. Obecnie, oprócz Golfa R1i Golfa R Variant2, w ofercie pojawia się także nowy T-Roc R3.

Nowe logo linii R ma podkreślać przemianę marki. Jost Capito, dyrektor zarządzający Volkswagen R, powiedział: - Volkswagen R to przede wszystkim emocje. W przyszłości w dalszym ciągu będziemy koncentrować nasze wysiłki na jak najlepszym połączeniu ich z marką Volkswagen. Naszym celem jest dostarczenie klientom modeli o znakomitych osiągach i zapewnienie ich użytkownikom wyjątkowej obsługi.
Nowe logo R ma symbolizować początek nowej ery. Firma podkreśla, że jest ono jednocześnie bardziej nowoczesne, wyraziste i eleganckie, a przy tym zredukowane do najistotniejszych elementów.
Emblemat został opracowany w Volkswagen Design Center przez zespół, który pracował pod okiem Klausa Bischoffa oraz we współpracy z działem rozwoju technicznego i zespołem marketingu Volkswagena.
Ma ono stałą szerokość linii i poziomy układ z krzywiznami, które dodają mu dynamiki. Klaus Bischoff, szef designu Volkswagena, powiedział: - R oznacza sportowe atrybuty naszych wybranych modeli. Logo R świadczy o zarówno estetyce, jak i sportowym charakterze samochodu. Teraz zyskało ono tak na przejrzystości, jak i na charyzmie. Podobnie jak nowe logo marki Volkswagen”.
Jost Capito podkreśla, że nowe logo modeli z rodzin R i R-Line idzie w parze z przemianami, które dotyczą również marki Volkswagen R.
Nowe logo dla modeli R to kolejna w ostatnim czasie zmiana identyfikacji wizualnej w VW – wcześniej zmieniono logo dla samochodów osobowych oraz dostawczych.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Volkswagen wprowadza nowe logo samochodów sportowych