W Polsce jest 18,5 mln internautów, Facebook wyprzedził Onet i WP
Z internetu korzysta 61,4 proc. Polaków, czyli 18,51 mln osób - wynika z badania NetTrack. Facebook prześcignął Onet i Wirtualną Polskę pod względem rozpoznawalności, ale nie pod względem odwiedzalności.
Podsumowanie fal badania NetTrack zrealizowanych w ub.r. pokazuje, że poziom penetracji internetu wzrósł o 4,6 pkt proc. - z 56,8 proc. w 2012 roku do 61,4 proc. w 2013.
Tym samym w przeliczeniu na populację z sieci korzystało w ub.r. 18,51 mln Polaków, o ponad milion więcej niż rok wcześniej.

Struktura polskich internautów co do płci i wieku pozostała prawie niezmienna. Natomiast w ub.r. po raz pierwszy zapytano użytkowników sieci o miejsce zamieszkania. Okazuje się, że 35 proc. żyje na wsi, 23 proc. w miastach do 100 tys. mieszkańców, 18 proc. w miastach od 100 do 500 tys. mieszkańców, a 13 proc. w aglomeracjach z ponad 500 tys. mieszkańców.
Niezmiennie najpopularniejszym i najczęściej odwiedzanym serwisem jest Google, który w skali roku zyskał pod oboma względami. Z kolei rozpoznawalność Facebooka wzrosła z 36,2 do 43,6 proc., dzięki czemu wyprzedził on Onet i Wirtualną Polskę, które też zanotowały wzrosty, ale mniejsze. NK.pl kojarzy już tylko 18,9 proc. internautów, o 4,1 pkt proc. mniej niż rok wcześniej.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w listopadzie 2013 r.
Jeśli chodzi o odwiedzalność w skali miesiąca, to Onet nadal wyprzedza Facebooka, tak samo jak YouTube, którego rozpoznawalność jest dwa razy niższa niż faktyczne korzystanie z niego (28,6 wobec 63,1 proc.).
Profil internautów | ||
| I - XII 2013 | I - XII 2012 |
Płeć |
|
|
mężczyźni | 49% | 49% |
kobiety | 51% | 51% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|
|
Kategoria wieku |
|
|
15-24 lata | 25% | 27% |
25-39 lat | 40% | 40% |
40-59 lat | 29% | 28% |
60 lub więcej | 6% | 6% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Miejsce zamieszkania | ||
miasta ponad 500 tys. | 13% | - |
miasta 200-499 tys. | 10% | - |
miasta 100-199 tys. | 8% | - |
miasta 20-99 tys. | 20% | - |
miasta do 20 tys. | 13% | - |
wieś | 35% | - |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Ranking | ||
| I - XII 2013 | I - XII 2012 |
Znajomość spontaniczna | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 62,4% | 61,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 49,5% | 54,2% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 43,6% | 36,2% |
ONET (www.onet.pl) | 42,5% | 41,3% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 40,2% | 38,7% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 28,6% | 22,5% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 19,3% | 20,6% |
NK.PL (www.nk.pl) | 18,9% | 23,0% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 11,7% | 11,6% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) | 9,9% | - |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 93,1% | 90,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 65,3% | 66,1% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 63,1% | 59,8% |
ONET (www.onet.pl) | 55,7% | 53,9% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 52,0% | 49,1% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 47,2% | 45,4% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 31,9% | 33,1% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 31,8% | 34,3% |
NK.PL (www.nk.pl) | 25,0% | 39,9% |
CENEO (www.ceneo.pl) | 19,0% | - |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 

Dołącz do dyskusji: W Polsce jest 18,5 mln internautów, Facebook wyprzedził Onet i WP