W Rosji KFC otworzy nowe lokale za pieniądze władz Moskwy
Dzięki dotacjom z biura mera Moskwy w stolicy Rosji będą działały nowe lokale KFC. Podobną pomoc dostały także sieci Burger Club, One Price Coffee czy Teremok.

O nowych planach rozwoju KFC (marki należącej do AmRest) na rosyjskim rynku poinformowała agencja informacyjna RBC, powołując się na informacje ze służb prasowych moskiewskiego Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacji.
KFC z nowymi planami w Rosji
Sieć fastfoodów KFC, zarządzana w Rosji przez spółkę joint venture VTB i grupę inwestorów, otrzymała z moskiewskiego merostwa na otwarcie nowych placówek w mieście. Według danych z Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacji, do lokalnych władz wpłynęło ponad 150 wniosków od przedsiębiorców, z których 41 zatwierdzono. Wnioskujący otrzymali ponad 84 mln rubli na otwarcie 42 restauracji.
Władze nie precyzują, ile z tych restauracji obsługiwanych jest przez KFC.
W marcu władze Moskwy zatwierdziły procedurę ubiegania się o dotacje na otwarcie nowych restauracji typu fast food. Głównym warunkiem otrzymania wsparcia jest tworzenie nowych lokali i zatrudnienie pracowników. Urząd mera Moskwy przeznaczył na ten cel 500 mln rubli.
Również w marcu rosyjskie media donosiły, że do Rosji planuje wejść turecka sieć fast foodów Chitir Chicken. Turcy mieli w planach otwarcie do 10 własnych placówek, z których część będzie mieścić się w lokalach do niedawna należących do amerykańskiego McDonald's.
Czemu lokale KFC i Pizza Hut nadal działają w Rosji?
W pierwszej połowie marca AmRest Holdings informował o rozpoczęciu proces czasowego zawieszenia działalności marek KFC i Pizza Hut w Rosji.
Członek zarządu koncernu Eduardo Zamarripa Zamarripa tłumaczył w prezentacji dla inwestorów, że restauracje nadal działają, ale grupa jest w trakcie negocjacji z właścicielami brandów.
Sieć grupy AmRest w Rosji liczyła na koniec ubiegłego roku 278 lokali (w tym 6 w Armenii i 5 w Azerbejdżanie). 62 proc. restauracji jest zlokalizowanych pomiędzy Sankt Petersburgiem i Moskwą.
AmRest jest franczyzobiorcą marek KFC i Pizza Hut należących do amerykańskiej spółki Yum Brands.
Z początkiem lutego br. Burger King Europe rozwiązał umowy dotyczące rozwoju marki Burger King w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii. Operator Burger Kinga, AmRest zapowiedział jednak, że będzie kontynuował prowadzenie 93 lokali Burger King w Polsce i na pozostałych na wymienionych rynkach, z zgodnie z obowiązującymi podpisanymi umowami franczyzowymi.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
  
  
 



 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu  Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
 Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: W Rosji KFC otworzy nowe lokale za pieniądze władz Moskwy